به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر از پلمب ۱۱ واحد نانوایی به دلیل کم‌فروشی، استفاده از مواد غیرمجاز و گران‌فروشی در این شهرستان خبر داد، افزود: متأسفانه برخی از نانوایان وزن چانه را به ۸۰ گرم کاهش داده‌اند که به عبارتی یک قرص نان را به ۲ برابر قیمت(نزدیک به ۵۰۰ تومان) به مردم می‌فروشند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: هر نانوایی که مرتکب تخلف شود به مدت ۶ ماه پروانه فعالیت نانوایی‌های متخلف باطل و ۲ ماه با نصب بنر به عنوان نانوایی متخلف به مردم معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت گوشت در شهرستان اهر با وجود بیش از یک میلیون واحد دامی و بزرگترین میدان دوآب شمال‌غرب کشور؛ قابل قبول نیست چراکه باید قیمت کمتر از این‌ها باشد.

خدابخش با اشاره به این‌که میزان ورود اقلام و کالاهای اساسی به شهرستان اهر در جهت تنظیم بازار باید با جزئیات مشخص شود، تصریح کرد: جهاد کشاورزی بر تنظیم بازار شب یلدا از اکنون برنامه‌ریزی کند و اگر خللی در بازار پیش بیاید هیچ عذر و بهانه‌ای را قبول نمی‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر؛ بر لزوم اصلاح بذر گندم در جهت افزایش کیفیت نان و آرد تأکید کرد و گفت: به جهت احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ به دلیل عدم جوجه‌ریزی؛ دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون برای تأمین نیازهای بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به هر طریقی اقلام و کالاهای اساسی را به مردم گران‌تر از معمول بفروشند، بدون تعارف نقره‌داغ‌شان می‌کنیم و در بحث رسیدگی به اخلال در بازار با کسی مماشات نداریم.

خدابخش از توزیع ۹.۸ تُن مرغ منجمد به منظور تنظیم بازار در شهرستان اهر خبر داد، گفت: افزایش قیمت کالا و اقلام در شب یلدا دور از انتظار نیست لذا از ادارات صمت‌، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی می‌خواهم تا بر بازار نظارت مستمر داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: قرار بود تولید نهاده‌های دامی در شهرستان اهر استارت بخورد ولی تاکنون این وعده تحقق نیافته است. اهمیت ستاد تنظیم بازار همانند شورای مدیریت بحران است چراکه اگر نظارت نشود بازار دچار بی‌سر و سامانی می‌شود.

وی همچنین از افزایش ۵۰ تُنی روزانه سیمان سهمیه‌ای شهرستان اهر خبر داد، افزود: خوشبختانه با نظارت‌های مستمر؛ بازار توزیع سیمان نسبت به قبل ساماندهی شده است.

خدابخش با تأکید بر این‌که گران‌فروشی با برخورد قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: در طول یک‌ماه گذشته ۳۵۷ مورد از صنوف بازرسی صورت گرفته و ۶۲ پرونده تخلفاتی به دلیل عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، کم‌فروشی و گران‌فروشی و سایر تخلفات صنفی در اهر تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: در چشم‌پوشی از تخلفات صنفی از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم عرضه کالا و … از هیچ کسی سفارش نمی‌پذیرم و برخورد با متخلفان را با جدیت دنبال می‌کنم؛ اگر کسی نمی‌تواند با عدم کم‌فروشی و گران‌فروشی سازگاری کند بهتر است که فعالیت خود را کنار بگذارد.