به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر با اشاره به اینکه کشتارگاه اهر به لحاظ این‌که با سلامت مردم سر و کار دارد هر اندازه که به آن توجه کنیم باز هم کم است، اظهار داشت: مردم شهر اهر با آن امید که گوشت ذبح‌شده در کشتارگاه بهداشتی است خرید می‌کنند به همین خاطر اگر کمترین قصوری در این زمینه وجود داشته باشد را قبول نمی‌کنیم.

وی بر لزوم هوشیاری دستگاه‌های ذی‌ربط در مقابله با تهدیدهای احتمالی بیماری تب کریمه کنگو تأکید کرد و افزود: تهدیدهای احتمالی بیماری تب کریمه کنگو را باید جدی بشماریم و در کشتارگاه، قصابی‌ها و ارتباط با دام نهایت دقت و نظارت به لحاظ اهمیت موضوع لحاظ شود و در این خصوص کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی از نظر وظایف لازم است تا ورود پیدا کند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: بهداشت و سلامت مردم نه تعارف‌بردار و نه شوخی‌بردار است پس بنا بر این باید متولیان امر بر سلامت و تأمین امنیت غذایی مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

محمودی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان شهرستان اهر شاهد اجرای پروژه‌های مختلفی بوده‌ایم و خدمات درمانی نسبت به گذشته افزون‌تر شده است، گفت: توجه خاصی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر دارند و امکانات و تجهیزاتی که در اختیار اهر قرار داده‌اند شاید قابل قیاس با سایر شهرستان‌ها نباشد.

رئیس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر، خدمات‌رسانی و احداث پروژه‌های مختلف بهداشتی و درمانی را از رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم برشمرد و گفت: همان‌طوری که برای توسعه کیفی حوزه بهداشت و درمان تلاش می‌کنیم بایستی برای توسعه و ارتقاء کیفی خدمات درمانی نیز تلاشی مضاعف نماییم.

وی تصریح کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی، مهم‌ترین نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان از قبیل تجهیزات و فضای فیزیکی را طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور رسانده‌ایم لذا همواره سعی می‌کنیم تا به هر نحوی که شده کم و کاستی‌های موجود را برطرف کنیم.

محمودی با تأکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان تنها متولی بهداشت و درمان نیست بلکه تمامی اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در این حیطه وظایفی دارند، بیان داشت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به لحاظ اهمیتی ویژه‌ای که دارد می‌طلبد تا تمامی اعضاء برای عملیاتی شدن مصوبات همت به خرج دهند.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: اگر لازم باشد اماکن که مواد غذایی مردم را تأمین می‌کند و امنیت سلامتی و غذایی مورد تهدید قرار می‌دهد را تعطیل کنیم چراکه سلامتی مردم شوخی‌بردار نیست و در این خصوص تعارفی باکسی نداریم.

انتهای پیام/