به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اهر که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار داشت: امروزه به توجه به روند روبه رشد آسیب‌های اجتماعی، باید جوانان را از گزند این آسیب‌ها دور نگه داشت و در این مسیر راهکاری جزء هزینه کرد برای جوانان و امور زیربنایی نداریم این در حالی است که هزینه کرد امروز برای جوانان بسیار بهتر از هزینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه هزینه کرد برای رفاه و کاهش دغدغه‌های جوانان جای دوری نمی‌رود، افزود: شهرداری اهر و سایر دستگاه‌ها بودجه فرهنگی دارند و غافل شدن از مسائل فرهنگی و اجتماعی با بهانه نبود اعتبار جای تعجب دارد لذا انتظار می‌رود دستگاه‌ها در امور فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند.

معاون فرماندار اهر در ادامه بر ضرورت استفاده رایگان اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از امکانات ورزشی تأکید کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان اهر بایستی شرایطی به وجود آورد تا اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بتوانند به نحو ممکن از امکانات ورزشی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه تخصصی‌تر شدن آموزش‌های پیش از ازدواج نیازمند همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط است، ادامه داد: اگر مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج به‌صورت تخصصی باشد و به زوج‌های جوان آموزش‌های پیش‌آگاهی ارائه شود نه‌تنها در کاهش طلاق نقش مؤثری خواهد داشت بلکه حتی می‌تواند به دوام و تحکیم بنیان خانواده‌ها منجر شود.

وی با طرح این موضوع که اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج ضرورت دارد، گفت: همان‌طور که برای رانندگی اخذ گواهینامه ضروری است و انجام آزمایشات در زمان ازدواج اجرای شده برای مستحکم‌تر شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش سطح آگاهی جوانان از زندگی مشترک لازم است تا مشاوره قبل از ازدواج نیز اجباری شود.

معاون فرماندار اهر بابیان اینکه ازدواج سفید بنیان خانواده‌ها را نشان رفته است، خاطرنشان کرد: دین اسلام بیش از سایر ادیان به امر ازدواج تأکید دارد و در کشور ما که اسلام حاکم است جای بسی تعجب است که شاهد ازدواج‌های سفید هستیم.

حسن‌زاده یادآور شد: ازدواج سفید با دین اسلام و اعتقاداتمان مغایرت دارد و این نوع ازدواج نه‌تنها توصیه اسلام نیست بلکه تهدیدی برای خانواده‌های ایرانی است که از سوی مخالفان و دشمنان طراحی‌شده لذا باید با آگاه‌سازی و ارائه آموزش‌های پیش‌آگاهی خانواده‌ها از تهدید این ازدواج باخبر کنیم.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی درزمینهٔ ازدواج آسان و ترغیب خانواده‌ها به مهریه سبک تأکید کرد و گفت: عمده مشکلات شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده که میانگین سن ازدواج در شهرستان اهر به ۲۸ و ۲۹ سال برسد.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه تصمیم شروع یک زندگی مشترک در عرض ۱۵ دقیقه نمی‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد، بیان کرد: اغلب آن‌طور که انتظار می‌رود اطلاع کاملی از مفاهیم ازدواج و زندگی مشترک ندارند و در این میان وظیفه قانونی و شرعی ایجاب می‌کند تا دستگاه‌های ذی‌ربط به خانواده‌ها پیش‌آگاهی دهند و یقیناً انجام این وظیفه خطیر تنها از عهده یک دستگاه خارج است.