به گزارش اهرامروز، حسن یحیوی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال ۹۷ با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی و ابلاغ بخشنامه ممنوعیت خرید کالا‌های خارجی توسط دولت تدبیر و امید و وزیر محترم کشور، اظهار داشت: هیچ‌یک از مسئولین ادارات شهرستان حق خرید کالای خارجی برای ادارات را ندارند و بر این موضوع نظارت جدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در کنار حمایت مردم از کالاهای تولید داخل، تولیدکنندگان نیز باید به‌منظور جلب رضایت خریداران کالای باکیفیت به مردم ارائه نمایند.

فرماندار ورزقان ضمن تشکر از تمامی مسئولین ادارات شهرستان به جهت تلاش‌های صورت گرفته طی سال ۹۶ برای توسعه شهرستان، خواستار قانون مداری و رعایت نظم اداری از سوی مسئولین ادارات شد و تأکید کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آن‌ها اولویت اول نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت محترم تدبیر و امید است که در سال ۹۷ باید بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولین قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام و پیگیری پروژه‌های بزرگی چون سد حاجیلار، پتروشیمی خاروانا، طرح‌های توسعه معدن مس سونگون(ذوب و پالایش) و ایجاد شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان، خواستار مطالعه و پیگیری اجرای پایاب سد حاجیلار توسط جهاد کشاورزی و منابع آب شهرستان به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت این سد شد.

یحیوی در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب محل دفن زباله شهر ورزقان و نارضایتی مردم و کشاورزان منطقه از این امر، از ادارات ذی‌ربط به‌ویژه شهرداری ورزقان و محیط‌زیست شهرستان خواستار حل این مشکل در حداقل زمان ممکن شد.

انتهای پیام/