به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان شرقی اظهارداشت: این طرح جهت تأمین رفاه حال مردم کشورمان در پنج سال اخیر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود که در این استان نیز با توجه به وجود بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به ویژه در لحظه تحویل سال این طرح اجرا شد.

وی افزود: هدف اصلی این طرح معرفت افزایی، ایجاد نشاط و آرامش بهاری بین مردم و گردشگران در جوار امامزادگان است که همه ساله از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از وجود امامزادگان بسیار بزرگوار و بلافصل در استان خبر داد و گفت: وجود امامزادگانی همچون امامزاده سیداحمد (ع) مرند در استان، به نورانیت استان می‌افزاید که اکثر مردم مؤمن و متدین استان در لحظه تحویل سال و در ایام تعطیلات در امامزادگان حضور یافتند.

مصائبی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۶ بقعه استان خبر داد و گفت: جهت اجرای این طرح ۵۹ مبلغ آموزش دیده اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ بومی در امامزادگان استان مستقر شدند که این طرح در سال جاری با استقبال کم نظیر مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مواجه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در استان تصریح کرد: خیمه معرفت در امامزادگان استان برپا شدند که چندین برنامه فرهنگی به ویژه بخش کودک و نوجوان، چندرسانه‌ای، مشاوره خانواده و مشاوره مذهبی اجرا شد که هدف اصلی این طرح، معرفت افزایی کودکان و نوجوانان است.

وی در پایان گفت: امسال طرح آرامش بهاری در استان نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر برگزار شد و مردم نیز با توجه به نشاط معنوی این طرح و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، استقبال چشمگیری از این طرح داشتند.

انتهای پیام/