به گزارش ارسباران نیوز، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در جمع مدیران نفتی منطقه ویژه پارس اظهار داشت: در اواخر دولت سازندگی که طرح‌های پارس جنوبی آغاز شد، امکانات حفاری در دریا را نداشتیم و امکانات ضعیف بود، امروز شاهد پیشرفت‌های خوبی در جنوب استان بوشهر در حوزه نفت و گاز هستیم.

وی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تصریح کرد: دولت گذشته عقیده‌ای به اجرایی کردن این مصوبه مهم نداشت، اما در دولت یازدهم این کار با شتاب خوبی در حال انجام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت یازدهم برنامه‌ریزی ارزشمندی برای توسعه پارس جنوبی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد و امیدواریم شاهد به ثمرنشستن این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشیم.

هاشمی رفسنجانی گفت: مردم شهرستان های میزبان نفت و گاز باید از این تمدن بهره بیشتری ببرند.

وی بر لزوم مشارکت دانشجویان در طرح‌های پارس جنوبی تأکید کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور که تسهیلات مرتبط با حوزه انرژی دارند، بتوانند در اجرای این طرح‌ها در پارس جنوبی کمک کنند.

براساس گزارش خبرنگار مهر، هاشمی رفسنجانی امروز از فازهای ۱۷ و ۱۸ و همچنین پتروشیمی مهر در منطقه ویژه پارس جنوبی بازدید کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدیدها در جریان آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی  و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه و مدیران صنعت پتروشیمی نیز در این بازدید توضیحاتی در ارتباط با تولیدات و برنامه های پیش رو را ارائه کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مدیران و دست‌اندرکاران پارس جنوبی و صنایع مستقر در منطقه ویژه پارس و همچنین مسئولان استانی و شهرستان نیز نشستی به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های مستقر در منطقه و تعامل منطقه ویژه پارس با پیرامون برگزار کرد.