به گزارش خبرنگار اهرامروز، هادی رحیمی در دیدار کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرماندار شهرستان اهر که به مناسبت دهه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هدف اما راحل از تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به تأمین مسکن اقشار محروم و کم‌درآمد ساکن در روستاها و شهرها بود و با افتتاح حساب ۱۰۰ امام و مشارکت مردم در این زمینه باعث شد تا نهال این نهاد انقلابی پربارتر شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر با اشاره به اینکه طرح مطالعه طرح هادی بر طبق برنامه پنجم پنج‌ساله توسعه کشور در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر انجام گرفت، افزود: اما در بحث اجرای طرح هادی، تنها این طرح را در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان اهر توانسته‌ایم اجرایی کنیم.

وی از اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت‌ریزی معابر روستایی و اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای شهرستان اهر طی سال جاری خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی که کرده‌ایم پروژه‌های طرح هادی روستایی در شهرستان اهر هم‌زمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و هر تلاشی که برای روستاها می‌کنیم سعی کرده‌ایم تا شمه‌ای از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای مردم نشان دهیم.

رحیمی، اجرای طرح هادی در روستاهای دارای ۵۰ تا ۱۰۰ خانوار شهرستان اهر را از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان برشمرد، بیان داشت: امیدوارم شاهد روزی باشیم که طرح هادی روستایی را در روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز اجرا و تمامی روستاها را از طرح هادی بی‌نیاز سازیم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر بابیان اینکه ۷۰ درصد از املاک روستایی در شهرستان اهر سنددار شده‌اند، گفت: تابه‌حال در شهرستان اهر بیش از ۷۰۰۰ جلد سند برای املاک روستایی صادرشده و می‌توان گفت ۷۰ درصد املاک روستایی در این شهرستان سنددار شده‌اند.

وی همچنین از بازسازی ۳ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و بیان داشت: همچنین در شهر اهر ۱۵۵۰ واحد مسکونی بازسازی و در کنار آن ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز تعمیر شده و از طرفی هم ۵ هزار و ۵۵۰ واحد هم بهسازی شده که تمامی این‌ها موجب شده تا در بهسازی و بازسازی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی کسب کنیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه امسال با عنایت مقام معظم رهبری از حساب ۱۰۰ امام برای استان آذربایجان شرقی ۸ میلیارد تومان جهت پرداخت به تعمیر واحدهای مسکونی نیازمندان به‌صورت بلاعوض اختصاص‌یافته است، گفت: در شهرستان اهر ۵۱ خانواده جهت دریافت تسهیلات ۴ میلیون تومان بلاعوض شناسایی و معرفی‌شده‌اند که از قرار معلوم مقرر شده تا مرحله نخست تسهیلات بلاعوض پایان فروردین‌ماه پرداخت شود.