زین‌العابدین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اجرای طرح کارورزی در شهرستان اهر، اظهار داشت: در طول چندین سال اخیر اشتغال‌زایی در حد کارگران ساده بوده ولی اشتغال‌زایی در سطح کارشناسی و کارشناسی به بالا متأسفانه آن‌طور که باید و شاید می‌شد نشد و به همین منظور دولت تدبیر و امید طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی مصوب شورای عالی اشتغال را در سطح کشور اجرا می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج کشور را شامل می‌شود و باید در این زمینه مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشور را واحد علوم و تحقیقات تأیید کند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد شرکت در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارند کمک‌هزینه آموزشی در طول دوره کارورزی از ۴ الی ۶ ماه از سوی دولت دریافت می‌کنند و شرایط حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کاردانی ۲۵ سال، مقطع کارشناسی ۲۸ سال و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۳۳ سال است.

امامی بابیان اینکه تاکنون ۵۷۰ نفر از جوانان اهری در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌توانند با مراجعه وب‌سایت www.karvarzi.mcls.gov.ir در این طرح ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر اضافه کرد: بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها به ازای هر ۳ نفر بیمه‌شده می‌توانند یک نفر کارورز به‌کارگیری کند، یعنی اگر کارگاهی و یا تعاونی ۹۰ نفر بیمه‌شده داشته باشد می‌تواند ۳۰ نفر کارورز به‌کارگیری کند و کارگاه‌هایی که در مناطق محروم فعالیت دارند و یا از جهاد کشاورزی مجوز دارند می‌توانند به ازای ۲ نفر بیمه‌شده یک نفر کارورز به‌کارگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش مدت‌زمان طرح کارورزی از ۶ ماه به ۹ ماه وابسته به شرایط است، گفت: کارورزان طبق دستورالعمل می‌بایست هرماه در کارگاه و صنوفی که در آن فعالیت دارند ۱۰۰ ساعت آموزش ببیند که در طول روز حداقل ۴ ساعت و حداکثر ۸ ساعت از بازه زمانی ۶ صبح الی ۲۰ شب است و واحدهای پذیرنده حق ندارند غیرازاین ساعات مهارت‌آموزی کند.

امامی بیان داشت: مشمولین طرح کارورزی در طول مدت کارورزی تحت پوشش بیمه مدنی خواهند بود و از این نظر برای واحد پذیرنده هیچ‌گونه مسئولیتی ندارند و هیچ‌گونه تعهدی بعد از اتمام دوره کارورزی در خصوص استخدام کارورزان وجود ندارد ولی اگر کارفرمایی از فعالیت کارورز رضایت داشته و قصد استخدام را داشته باشد دولت حق بیمه دو سال کارورز را به‌جای کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند که این نیز مشوقی برای جذب کارورزان است.

فایل جزئیات و شرایط شرکت در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی/// کلیک کنید

انتهای پیام/