آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در حاشیه مراسم طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: در ایام پایانی سال ۹۶ و همچنین در آستانه میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر واقع شدیم ضمن تبریک این ایام، مسئله کتاب خیلی مهم است کتاب سبب می‌شود از آثار گذشتگان مطلع شویم و درواقع زحمتی که پیشینیان کشیدند و کتاب را در اختیار ما قراردادند.

وی بابیان اینکه ما اگر بخواهیم با گذشته‌ها و فرهنگ و آثار گذشته ارتباط داشته باشیم به‌وسیله کتاب میسر خواهد بود گفت: به همین دلیل کتاب در متون دینی ما اهمیت خاصی دارد که علمای بزرگوار درزمینه های مختلف چه دینی، علمی و یا هر مورد دیگری که به زندگی انسان‌ها مربوط می‌شود زحمت کشیدند و دست‌به‌قلم شدند و آثاری از خود بر جای گذاشتند.

امام‌جمعه شهرستان اهر با ذکر اینکه با توجه به رکودی که نسبت به مطالعه کتاب در اثر گسترش فضای مجازی احساس می‌شود ما به جوانان نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت از مطالعه غفلت نکنند عنوان کرد: مقام معظم رهبری در کتاب‌خوانی اسوه هستند و توصیه اکید دارند که جوانان از کتاب غفلت نکنند اگر از کتاب خواندن غفلت شود جامعه بی‌سواد خواهد شد.

 حاجی‌زاده افزود: آن چیزی که جامعه را متحول می‌کند علم است، علم اقتدار آور است که بامطالعه و پژوهش به دست می‌آید ما باید از عوامل مختلف در ترویج کتاب‌خوانی استفاده کنیم به‌طور مثال هر هفته از تریبون نماز جمعه کتابی که از طرف شورای سیاست‌گذاری انتخاب می‌شود معرفی می‌کنیم راه دیگر مسابقه کتاب‌خوانی، طرح سؤال و اختصاص جایزه به عزیزانی است که در این راه اهتمام می‌ورزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در مورد طرح کتابخانه گردی نیز گفت: این طرح کتابخانه گردی هم مردم را درگیر می‌کند تا به کتابخانه‌ها بیایند و کتاب‌ها و آثار نویسندگان را از نزدیک ببینند. به نظر من این طرح کتابخانه گردی که برای اولین بار اجرا می‌شود با توجه به میزان حضور طرحی موفق است و من ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین و مجریان امر، امیدوارم شاهد باشیم کتابخانه از مراجعه‌کننده خالی نباشد و روزی برسد کتاب را وارد سبد زندگی کنیم.

امام‌جمعه شهرستان اهر در پایان عنوان داشت: کتابخانه‌های سیار و ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و تشویق مؤلفین از راه‌های دیگر برای ترویج مطالعه می‌باشد.