به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت الله عبدالهی شامگاه امروز شنبه در بازدید قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی اهر و دیدار با کارآفرینان اهری با اشاره روند لاک پشتی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر، گفت: مسئولان شرکت مس ملی ایران می گویند امکانات لازم برای احداث این کارخانه تامین شده اما عملاً می بینیم که روند احداث آن اصلاً دیده نمی شود.

وی افزود: بیش از ۳ سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر سپری می شود اما اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی هستیم ولی امیدواریم روند احداث این کارخانه سرعت گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی شهرستان اهر غفلت های بسیاری شده است، گفت: سیب های تولیدی کشاورزان اهری در کنار جاده ها و سردخانه ها می ماند اما متاسفانه صنایع تبدیلی نداریم که از ان برای بهره وری بیشتر و جلوگیری از زیان باغداران استفاده کنیم.

عبدالهی تاکید کرد: هر اقداماتی که در شهرستان اهر انجام گیرد به شهرستان های ورزقان، هوراند، کلیبر و هریس تاثیرگذار خواهد بود یعنی شهرستان اهر شهرستانی استثنایی است اما در شان خودش در گذشته به هر نحوی توسعه نیافته است.

وی بابیان اینکه حل مشکلات کلان شهر تبریز از جمله حاشیه نشینی در گرو حل مشکلات منطقه ارسباران و اهر و هریس است، ابراز داشت: امروز آنچه که در شهرستان های اهر و هریس بیشتر به ان نیاز داریم ایجاد صنایع مادر و توسعه و رونق اشتغال است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ذکر اینکه شهرستان های اهر و هریس می توانند قطب سوم تولید قطعات خودرو باشند، یادآور شد: ایجاد کارخانه ذوب در معدن مس انجرد می تواند در توسعه اشتغال این معدن موثر واقع شود در حالی که معضل بیکاری شهرستان اهر با یکی و دو تا اقدام حل نمی شود.