سرهنگ قدرت آقاپور، فرمانده انتظامی شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگار اهرامروز گفت: در پی شکایت جمعی از شهروندان در رابطه انتشار تصاویر مستهجن و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی؛ بررسی این موضوع سریعاً در دستور کار مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر قرار گرفت.

وی افزود: فردی در صفحه شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت عنوان «ahar_fan» اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و غیراخلاقی کرده بود، در عرض کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شد. بر حسب دستور قضائی صادره از بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر؛ فرد خاطی روانه زندان شد.

آقاپور ادامه داد: مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر؛ به طور کامل تمامی گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات را در فضای مجازی رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه رواج بی‌اخلاقی و فحشاء و تعرض به حریم دیگران بدون مماشات برخورد می‌کنیم.

وی گفت: از فعالان در فضای مجازی می‌خواهیم تا قبل از آن‌که آبروی کسی از بین نرفته و مورد برخورد قرار نگرفته از اقدامات خلاف شأن پرهیز کنند؛ چراکه رصد فضای مجازی بدون وقفه توسط پلیس در حال انجام است.

وی افزود: تا زمانی که می‌توانیم از بستر فضای مجازی برای ارتباطات استفاده کنیم؛ باید از تسویه‌حساب‌های شخصی و هتک حرمت و تعرض به حریم شهروندان و دوستان خودداری کنیم در غیر این صورت عواقب بعدی بر عهده فرد خاطی خواهد بود.

هر کسی که از سوی این صفحه اینستاگرامی مورد هتک حرمت و تعرض قرار گرفته می‌تواند شکایت خود را به پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر اعلام کند.