به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در یازدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی که به ۵۰ میلیون تومان و بیشتر به سرمایه در گردش نیاز دارند به صندوق کارآفرینی امید ارجاع یابند، اظهار داشت: طرح‌های اشتغال‌زا که به سرمایه در گردش ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیازمند هستند مستقیماً به صندوق کارآفرینی امید جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای جمعیت جوان بیکار در شهرستان اهر، خواسته قلبی ما این است تا زمانی که در مسئولیت هستیم حداقل با تسهیل در امور بتوانیم فرصت و زمینه اشتغال برای جوانان بیکار را فراهم کنیم.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: اعتبارات اشتغال که سهم شهرستان اهر در این حوزه مشخص است اگر نتوانیم اعتبارات را به نحو مطلوب جذب کنیم درواقع فرصت سوزی کرده‌ایم.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه رفع بروکراسی اداری و تسهیل در بهره‌مندی کارآفرینان از تسهیلات اشتغال وظیفه مدیران دستگاه‌ها است، گفت: به لحاظ دستورالعمل‌هایی که در پرداخت تسهیلات اشتغال وجود دارد و مانع از دریافت کارآفرینان می‌شود نباید ناامید شویم بلکه با پیگیری مستقیم بایستی مدیران استانی را ترجیح کنیم.

وی از پرداخت ۹۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی به ۴۱ طرح و با اشتغال‌زایی ۱۸۴ نفر به متقاضیان پرداخت‌شده است.

معاون فرماندار شهرستان اهر با اشاره به پیشتازی برخی از شهرستان‌ها در جذب تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، افزود: اگر می‌بینیم برخی شهرستان‌ها در جذب تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری موفق بوده‌اند به این دلیل است که کارآفرینان و تولیدکنندگان را به سمت روستاها هدایت کرده‌اند.

انتهای پیام/