به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد با اشاره به  اینکه اهم مطالبات مردم اهر تکمیل بزرگراه ۹۰ کیلومتری اهر – هریس – تبریز است، اظهار داشت: متأسفانه در گذشته آن‌طور که باید و شاید به پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز توجه چندانی نشده بود.

وی افزود: اتفاق بدی که در گذشته با آن مواجه بودیم آن‌هم این بود که بزرگراه شاه‌راهی منطقه ارسباران را به‌عنوان بزرگراه اهر – تبریز می‌شناختند این در حالی است که بزرگراه منتهی به منطقه ارسباران تنها مسیر تردد مردم شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین، هریس، اهر از استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان‌های مشکین‌شهر، پارس‌آباد و مغان از استان اردبیل بوده است.

فرماندار شهرستان اهر، جاده اهر – تبریز را جاده‌ای فرا شهرستانی و نقطه اتصال استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل عنوان کرد، ادامه داد: علی‌رغم اینکه در گذشته تکمیل این بزرگراه از توجهات مسئولین غافل شده بود اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهدیم که این دولت به تکمیل و تحقق مطالبات مردم نگاه ویژه‌ای داشته است.

محمودی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود بزرگراه اهر – هریس – تبریز بالای ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید توجه داشت که عمده پیشرفت این پروژه در دولت تدبیر و امید بوده است به‌طوری که استاندار آذربایجان‌شرقی به جد پیگیر تکمیل این بزرگراه حیاتی هستند و حتی قائم‌مقام وزیر کشور در نخستین سفر شهرستانی از این پروژه بازدید کرده بودند.

وی بابیان اینکه شهرستان اهر در شاه‌راه گردشگری شمال استان آذربایجان‌شرقی قرارگرفته و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی در این شهرستان می‌تواند به رونق گردشگری در استان نقش مؤثری داشته باشد، گفت: یکی دیگر از محورهای مواصلاتی شهرستان اهر و بین استانی جاده اهر – مشکین‌شهر است که اخیراً تبدیل این جاده به بزرگراه در حدود ۲۰ کیلومتر در دست مطالعات قرارگرفته است.

محور اهر – کلیبر و اهر – مشکین‌شهر جزو محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان است

فرماندار شهرستان اهر، محور اهر – کلیبر و اهر – مشکین‌شهر را جزو محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان آذربایجان‌شرقی برشمرد، بیان داشت: بر اساس آمارها بیشترین حوادث رانندگی استان در محور اهر – تبریز به لحاظ حجم گسترده تردد خودروها مربوط می‌شود.

محمودی با ذکر اینکه یکی دیگر از مشکلات بزرگی که در شهرستان اهر با آن گریبانگیر هستیم خشک‌سالی است، گفت: سد ستارخان علاوه بر تأمین آب شرب بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان و آب بیش از ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی را تأمین می‌کند اما طی سال‌های گذشته این سد همانند سدهای دیگر استان با کم‌آبی مواجه شده است.

وی با انتقاد از اینکه سدهای کجری چایی و ایثار شهرستان اهر عملاً مسکوت مانده است، گفت: سدهای کجری چایی و ایثار شهرستان اهر علی‌رغم اینکه در گذشته مطالعات آن انجام‌یافته و حتی هزینه‌هایی هم در سد ایثار صورت گرفته ولی با گذشت سال‌ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه سخنان خود به بدهی دولت به شهرداری اهر در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران نیز اشاره کرد و یادآور شد: در زلزله سال ۹۱ ارسباران دولت وقت شهرداری اهر را ملزم به صدور رایگان پروانه ساخت و ساز در حریم شهری کرده بود در حالی که حق شهرداری اهر از پروانه ساخت و ساز ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون پرداخت‌نشده است.

محمودی با تأکید بر اینکه ظرفیت برق شهرک صنعتی اهر ۲ مگاوات است، ابراز داشت: با توجه به احداث کارخانه‌های قند قانع، آهک هیدراته، فولاد و غیره نیاز است تا ظرفیت برق این شهرک صنعتی به ۲۰ مگاوات افزایش یابد به‌طوری که در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان به‌عنوان مطالبات شهرستانی در قالب نامه به هیأت دولت انتقال داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان اهر در حوزه ورزشی استادیوم ۵۰۰۰ نفری است، اظهار کرد: در دولت قبلی پروژه‌ای به نام استادیوم ۵۰۰۰ نفری در اهر کلنگ زنی شد اما بعد از مدتی که پیشرفت ۱۰ درصدی داشت این پروژه نیز مسکوت ماند و با تعلیق پروژه، پیمانکار پروژه را رها کرده و رفته است در حالی که در شهرستانی با جمعیت ۱۳۵ هزار نفری زیرساخت ورزشی این‌چنینی نداریم.

انتهای پیام/