پایگاه اطلاع‌رسانی اهرامروزعلی دایلاری: امروز چهارشنبه هجدهم مردادماه است، مراسم ویژه روز خبرنگار در شهرستان اهر از ۱۷ مرداد به هجدهم موکول شده بود و امروز در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اهر، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، معاون فرماندار اهر، رئیس اداره ورزش و جوانان، مدیر آموزش و پرورش، معاون اجتماعی فرهنگی سپاه ناحیه اهر، خبرنگاران و اصحاب رسانه و هنرمندان از جمله کسانی بودند که این مراسم حضور یافتند.

برخی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان اهر علی‌رغم اینکه همین خبرنگاران در طول سال عملکرد و اخبار آن‌ها را پوشش می‌دهند ولی حاضر نشدند حتی یک ساعت از وقت گران‌بهای خود را برای حضور در این مراسم صرف کنند.

حاضر نشدند برای ارج نهادن به مقام خبرنگار و دلگرمی خبرنگاران در این مراسم شرکت کنند.

شاید آقایان مسئول در توجیه عدم حضور خود بگویند کار داشتیم، شهرستان نبودیم، مأموریت بودیم، میهمان داشتیم و با چنین بهانه‌هایی عدم حضورشان را توجیه کنند.

مسئولین محترم تنها زمانی از خبرنگاران یاد می‌کنند که به دنبال انعکاس عملکرد خود باشند و غیر از این به‌ندرت اتفاق بیفتد که بخواهند از خبرنگاران یادی کنند.

اکثر خبرنگاران شغل و درآمدی ندارند و بیمه هم نیستند و برخی از آقایان تصور می‌کنند وظیفه خبرنگار پوشش عملکردهای آن‌هاست. غافل از این‌که این انتظار مربوط به رسانه‌های دولتی است که با بیت المال اداره می‌شوند.

درزمانی زندگی می‌کنیم که برخی از طبقات جامعه مخارج روزانه خود را به‌سختی تأمین می‌کنند و خبرنگاران نیز جزو همین قشر هستند.

این آقایان اگر می‌توانند خود را یک ماه مجرد فرض کنند و تنها ۲۰۰ هزار تومان را در یک ماه خرج کنند درحالی‌که این درآمد ۲۰۰ هزارتومانی حتی کفاف پول نان هم نمی‌شود.  انتظار برخی آقایان از یک خبرنگار این است که فقط تعریف و تمجید کند و اگر غیر از این باشد خبرنگار نیست.

روزهای سال سپری می‌شود و با این روزهایی که سپری‌شده کاری نداریم، تنها زمانی که می‌توان از خبرنگار دلجویی کرد، همین روز خبرنگار است ولا غیر، اما برخی‌ها خود را به خواب می‌زنند تا این روز هم سپری شود. خبرنگاران انتظاری از آن‌ها ندارند بلکه انتظاری که می‌توان از مسئولان داشت این است که  آن‌ها را زیردست، پادو و … تصور نکنند.

امیدواریم کسانی که نتوانستند در مراسم ویژه روز خبرنگار که تنها روز متعلق به خبرنگاران و اصحاب رسانه است حضور یابند در هفته‌های مربوط به سازمان و نهاد خودروی دعوت از خبرنگاران را داشته باشند تا ما نیز از مسئولین به خاطر مشغله و مشکلات شخصی خجالت نکشیم.

در شهرستان اهر خبرنگارانی داریم که برای پوشش اخبار مراسمات  آقایان مسئول بدون اینکه اهمیتی به آن‌ها داده شود تمام و کمال خبرهای مسئولان را پوشش می‌دهند و این کار جز بی‌احترامی و کم‌ارزش جلوه دادن کار خبرنگار نیست.

آیا کسی می‌تواند بگوید که ما غیر از روز خبرنگار از تلاش‌های خبرنگاران شهرستان قدردانی کرده‌ایم قطعاً نه نمی‌تواند، این را نیز بر عهده کسانی می‌گذاریم که به خبرنگاران درس انصاف می‌دهند آیا خود نیز می‌توانند جانب انصاف را رعایت کنند؟ پاسخ دهند.

انتهای پیام/