به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام رستم ممی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر در دیدار جمعی از اصحاب هنر شهرستان اهر با امام جمعه این شهرستان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهید آوینی که هنر اسلامی را باهنر غربی مقایسه کرده‌اند هنر غربی را ابزاری برای تحمیق بشر دانسته‌اند لذا غربی‌ها از هنر برای کسب منافع استفاده می‌کنند.

وی افزود: حتی کشورهایی هستند که از هنر به‌عنوان ابزاری استفاده می‌کنند مثلاً مهر و تسبیح را برای مسلمانان و ابزار شهوت را برای غربی‌ها تولید می‌کنند و شهرک‌های سینمایی که ساخته‌اند باز هم برای تحمیق بشریت هستند تا به اهداف خود برای افراد سطحی‌نگر دست یابند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر، هنر اسلامی را در کشوری همچون جمهوری اسلامی هنری ارزشی دانست، گفت: یکی از وظایف هنرمندان در جمهوری اسلامی شناساندن انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب و تعمیق معنویت و باورهای دینی است که می‌بایست با جدیت تمام به دنبال آن باشند.

ممی زاده بابیان اینکه هنرمندان کشور به‌ویژه هنرمندان شهرستان اهر که برای مردم و اعتلای هنر اسلامی تلاش می‌کنند ارزشمند است، یادآور شد: با توجه به هجمه‌های دشمنان در عرصه فرهنگی و هنری، غفلت از هنر انقلاب اسلامی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

سعید قاسمی، عضو هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیز در پایان جلسه اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی است تا برای پاسداشت فعالیت‌های هنرمندان یک قطعه پارک و بوستانی به نام بوستان هنرمندان در اهر ایجاد شود، در صورتی که شهرداری اهر زمین مورد نظر را در اختیار قرار دهد هنرمندان باهنرهایی که در اختیار دارند این پارک و یا بوستان را خود آماده‌سازی خواهند کرد.

یادآور می شود؛ غبارروبی مزار شهدای هنرمند، دیدار هنرمندان با امام جمعه شهرستان، برپایی نمایشگاه‌های هنری، برگزاری  وورک شاپ و کارگاه‌های هنری و ادبی، برپایی محفل شعر و ادب، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، دیدار با پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی شهرستان، یادواره شهدای هنرمند، افتتاح شورای نظارت بر ارزیابی نمایش و… از برنامه‌های مد نظر در بزرگداشت این هفته در شهرستان  اهر است.

انتهای پیام/