به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی عصر امروز در اولین همایش منطقه‌ای توسعه پایدار و بهره‌وری که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان اهر مهد فرهنگ، هنر و ادب است اظهار کرد: این همایش با و هدف شناساندن توانمندی‌های شهرستان اهر و منطقه ارسباران و گردهمایی و تبادل‌نظر در راستای توسعه شهرستان است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: توسعه پایدار با حفظ منابع در جهت توسعه نسل آینده معنی و مفهوم پیدا می‌کند و مهم‌ترین اهداف و آرزوی ملت‌ها، ممالک و حکومت‌ها این است که یک زندگی مرفه و توأم با آرامش برای مردمان خود مهیا کنند و این نیز در گرو توسعه پایدار مناطق و همان کشورهاست.

وی افزود: همایش منطقه‌ای توسعه پایدار و بهره‌وری که با موضوعات مختلفی در دستور کار گرفت لازم می‌دانم تا از حمایت‌های معنوی امام جمعه اهر و دستگاه‌های ذی‌ربط که دست در دست هم دادند تا این همایش برگزار شود قدردانی کنم.

محمودی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال جاری را از مهم‌ترین محورهای همایش توسعه پایدار و بهره‌وری عنوان کرد، گفت: منظور از محور قرار دادن شعار سال در این همایش بحث و بررسی نقاط ضعف و قوت بوده که در همایش توسعه پایدار بیش از هر چیزی مورد توجه است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران در حوزه معادن ظرفیت‌های بسیاری دارد، بیان داشت: یکی از محورهای توسعه شهرستان اهر در حوزه معادن است چراکه اگر بتوانیم از ظرفیت معدنی برای توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال استفاده کنیم یقیناً خواهیم توانست در تحقق شعار سال عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری یکی از ارکان توسعه اقتصادی هر کشور است، گفت: اگر بخواهیم شهرستان، استان و کشور در تمامی بخش‌ها با توسعه همراه شود باید به صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشیم در حالی که گردشگری یک صنعت پیش روی در امر ایجاد فرصت‌های شغلی است و اینکه ظرفیت‌های گردشگری در جامعه به‌وضوح دیده می‌شود یک امر غیرقابل‌انکار است.

رئیس همایش منطقه‌ای توسعه پایدار و بهره‌وری صنعت گردشگری را یک صادرات نامرئی ذکر کرد، ابراز داشت: صنعت گردشگری برای هر منطقه و کشوری ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند، خوشبختانه شهرستان اهر این ظرفیت را دارد که از گردشگری برای توسعه و اشتغال استفاده کند ولی نیاز به یک اراده جمعی داریم تا پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم.

محمودی در پایان با اشاره به اینکه همه وظیفه‌داریم تا برای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیرساخت‌های برای حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در این راستا همه‌ی دستگاه‌ها موظف‌اند تا موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را از رو برداشته و سخت‌گیری نکنند.