به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر با اشاره به این‌که این نشست را بنده پیشنهاد داده‌ام و برگزاری چنین جلساتی را برای خود وظیفه می‌دانم، اظهار کرد: نگاهی که عبدالهی در این نشست آمده تا عکس بگیرد کاملاً اشتباه است بنده از کسی خواسته‌ام تا از من عکس بگیرد بنده اعلام کرده‌ام که اهل تلگرام نیستم و اگر وقت داشته باشم برای پیگیری امور می‌گذارم.

وی افزود: نگاه‌هایمان را به همدیگر تغییر دهیم و اگر نگاه‌ها تغییر نیابد نمی‌توانیم به آنچه که می‌خواهیم دست‌یابیم در حالی که هدف بنده از ترتیب این جلسه استفاده از فکر و ایده‌های اهالی فرهنگ و هنر است و اگر راه را اشتباه می‌روم انتظار داریم تا هنرمندان در کنارم باشند و به من راه درست را نشان دهند و از طرفی اگر شما کنار مسئولین نباشید قطعاً افراد دیگری جای شمارا در کنار همان مسئول خواهد گرفت.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان این‌که اگر فرهنگ نباشد نه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، ادامه داد: اینکه از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم به معنی این نیست که ما فرهنگ را کنار گذاشته‌ایم بلکه قبول داریم فرهنگ اساس توسعه است ولی رفتار دوگانه با سرمایه‌گذار نه‌تنها مانعی ایجاد می‌شود بلکه اگر سرمایه‌گذار نباشد پاسخی به گریه‌های والدین با فرزندان بیکار تحصیل‌کرده نداریم.

عبدالهی اضافه کرد: زمانی که سخن از توسعه همه‌جانبه می‌گوییم بدان معنی نیست که صرفاً باید به مسائل اقتصادی و غیره توجه کنیم بلکه فرهنگ، هنر، اقتصاد و سرمایه‌گذاری با همدیگر هستند و جدا از هم نیستند و اگر باشند همه با هم باید باشند، فرهنگ بدون اقتصاد بدین معنی است که فرهنگ مشکل دارد و نتوانسته زمینه تحقق اقتصاد را فراهم کند.

اولویت نخست ما در شهرستان‌های اهر و هریس اشتغال است

وی با تأکید بر اینکه اصحاب فرهنگ و هنر اجازه ندهند انتخاباتی پیش از اتمام انتخابات دیگری آغاز شود و اینکه اگر کسی نماینده هم شد چه‌کاری می‌تواند انجام دهد، گفت: همه به این فکر هستند که اگر نماینده مجلس شوند منطقه را بهشت می‌کنند ولی این‌گونه نیست اما درخواستی که از هنرمندان دارم این است که برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف به یاری مسئولان بشتابید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان کرد: برخی‌ها به خاطر منافع شخصی و عدم درک صحیح از مسائل شهرستان قدم در راهی می‌گذارد که باعث می‌شود سرمایه‌گذار فراری شود و اگر در شهرستان اهر سرمایه‌گذارانی همچون مقیمی شکست بخورند یقیناً دیگر کسی حاضر به سرمیه‌گذاری در این شهرستان نخواهد بود.

عبدالهی با ذکر این‌که هر کسی هر چه می‌خواهد بگوید اولویت نخست ما در شهرستان‌های اهر و هریس اشتغال است، گفت: فرهنگ و رسانه‌ها در توسعه نقش بسزایی دارند ولی اگر اشتغال و بیکاری نادیده گرفته شود نه‌تنها در بهبود وضعیت جامعه تأثیر مثبت نمی‌گذارد بلکه وضعیت فعلی را هم بدتر هم می‌کند.

وی بیان داشت: خانواده‌ها حداقل در خانه دو یا سه نفر بیکار دارند و تا این‌که باید سرمایه‌گذار جذب کنیم و بیکاری را حداقل بتوانیم کاهش دهیم این نیز بدان معنی نیست که من به اصحاب فرهنگ و هنر پشت پا بزنم در حالی که به ظرفیت‌های هنرمندان اعتقاد دارم ولی اولویت با اشتغال است.

انتهای پیام/