به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شهرستان اهر بابیان اینکه خداوند از انسان عدالت و صداقت را می‌خواهد، اظهار داشت: عالمان دینی وظیفه هدایت انسان‌ها را دارد و بعضا می‌شود منبر رفتن‌ها هم بر تغییر رفتار انسان‌های اطراف نیز تاثیر نمی‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: طلبگی قداست دارد و طلاب باید آن را حفظ کنند و از طرفی دیگر آداب طلبگی را به جای آوریم.

وی بر لزوم آشنایی طلاب حوزه‌های علمیه با زبان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: یکی از توصیه‌هایی که می‌توانم به طلاب کنم این است که بر یادگیری زبان‌های ملت‌ها توجه داشته باشند.

آیت‌الله عاملی با ذکر این‌که اختلاس، رشوه، بی‌وجدانی در انجام امور محوله و کم‌کاری ریشه فرهنگی دارد، گفت: متاسفم از این‌که دولت‌ها در امور فرهنگی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند در حالی که عمده مشکلات کشور از بی‌توجهی به مسائل فرهنگ ناشی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: به نظرتان مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور از کجا ناشی می‌شود قطعاً ریشه فرهنگی دارد چون آن‌طور که باید و شاید در مسائل فرهنگی کار نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشتری چندانی ندارد چون حتی اندک بودجه هم به مسائل فرهنگی تخصیص نمی‌دهند از این‌رو نیاز به انقلاب فرهنگی داریم.

عاملی بابیان این‌که طلاب در تحصیل بایستی با معلل درس بخوانند، گفت: طلاب باید آن‌قدر شور و شوق داشته باشند تا در تحصیل به دنبال علت‌ها باشند.

انتهای پیام/