به گزارش ارسباران نیوز، قلی الله‌قلی‌زاده در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی‌ با اشاره به اینکه بعضی از قوانین غیر اجرایی نشان از ضعف قانون است، اظهار داشت: این قوانین نیاز به اصلاح دارند که باید با کار علمی در آموزش و پرورش این قوانین استخراج و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش برای اجبار شرکت‌های سازنده جهت احداث مدارس در کنار آن، طراحی شده است، افزود: باید قبل از احداث مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌ها، ساخت مدارس در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در کشور بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نوجوان به دلایل مختلف در مدارس ثبت نام نکرده و یا ترک تحصیل کرده‌اند، ابراز داشت: مقدار این آمار در کشور ۳ درصد کل دانش آموزان واجد شرایط تحصیل است که آمار آن در آذربایجان شرقی ۰٫۲ درصد است و نشان از توجه مردم به فرهنگ است.

الله‌قلی‌زاده‌ بازمهندسی فضاهای آموزشی را ضروری دانست و گفت: این مشکل یکی از مشکلات دائمی آموزش و پرورش است، چراکه در مکان یابی و یا نوع احداث اشکالاتی وجود داشت که باید با بازمهندسی برای آینده رفع شود.

وی استفاده از مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین نیازها عنوان کرد و افزود: برخی از فرهنگیان بازنشسته می‌توانند به عنوان مشارکت بدون دریافت حق‌الزحمه تدریس کنند که مراجعات زیادی برای این موضوع داشته‌ایم و باید زمینه این مشارکت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/