به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به اینکه هنوز آنفولانزای فوق حاد پرندگان نه در اهر و نه در سطح استان مشاهده نشده است اما رعایت جوانب احتیاط ضروری است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای این که روستائیان و به ویژه مرغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه عمل کنند اطلاعیه هایی در این خصوص صادر کرده است.

وی افزود: در شهرستان اهر ۳۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۵۵۴ هزار قطعه و ۵ واحد مرغداری تخمی با ظرفیت ۱۱۲ هزار قطعه فعالیت می کنند و ۱۰ واحد از مرغداری ها بدون مجوز فعالیت می کنند که می بایست طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی واحدهای مرغداری بدون مجوز پلمپ می شدند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر ادامه داد: بر حسب دستور وزیر جهاد کشاورزی نسبت به پلمپ واحدهای مرغداری بدون مجوز به دستگاه قضایی شکایت کردیم چراکه سلامت و امنیت غذایی مردم خط قرمز برای ماست و از طرفی هم ۴ واحد از این تعداد مرغداری بدون مجوز از جهاد کشاورزی خواستند تا واحدهایشان را پلمپ کنیم اما هنوز دستور پلمپ را دریافت نکرده ایم.

اسدی بابیان اینکه تقاضای پلمپ واحدهای مرغداری بدون مجوز از سوی مالکان در جهت تسهیل در روند صدور مجوز است، گفت: ما ضمن آن که برای واحدهای مرغداری غیرمجاز پرونده تشکیل داده ایم و تاکید کرده ایم اگر این واحدها پلمپ نشود برای آنها مجوز فعالیت صادر نمی کنند.

وی تصریح کرد: در یکی از شهرستان ها تجربه شده که آنفولانزای فوق حاد پرندگان از واحد مرغداری غیرمجاز شایع و به مرغداری های مجوزدار نیز خسارت قابل توجهی وارد کرده است لذا اگر به این تجربیات توجه داشته باشیم باید از هم اکنون برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا اقدامات متناسبی انجام دهیم.