به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه رسانه‌ها، مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بازوان توانمند امور فرهنگی و هنری هستند، اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان اهر ۲۴ خبرنگار در قالب مدیر مسئول نشریات و پایگاه‌های خبری، روزنامه‌نگار و عکاسان خبری فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت ۴ نشریه مکتوب محلی شامل نشریات گویا، پیام ارسباران، شیور ارسباران و صدای ارسباران در شهرستان اهر خبر داد و افزود: پیشینه مطبوعات شهرستان اهر به بیش از یک قرن پیش‌تر باز می‌گردد و این مهم نشان‌ می‌دهد که ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی در این شهرستان بیشتر از حد معمول است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با ذکر اینکه بنده افتخار می‌کنم که در جمع اهالی رسانه و مطبوعات هستم، گفت: بنده از سختی شغل خبرنگاری اطلاع دارم و می‌دانم خبرنگار برای تنظیم اخبار تمامی جوانب را در نظر می‌گیرد و افتخار می‌کنم که من را در جمع خودشان پذیرفته‌اند.

زارعی با تبریک آغاز فعالیت رسمی «نشریه دوهفته‌نامه صدای ارسباران» تصریح کرد: متاسفانه عوامل مختلفی باعث شده تا مشکلات نشریات مکتوب بیشتر شود و مدیران مسئول نشریات با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند که البته این چالش‌ها تنها مختص به شهرستان اهر نیست بلکه در سراسر کشور این مشکلات وجود دارد.

وی بابیان اینکه حمایت حداقلی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشریات مکتوب با توزیع آگهی‌های ثبتی و قضایی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: شاید آگهی‌هایی که ارشاد به نشریات واگذار می‌کند کم باشد اما حداقل بخش ناچیزی از هزینه چاپ نشریات را تامین می‌کند و از این‌رو سعی می‌کنیم تا با توزیع عادلانه آگهی‌ها شاهد استمرار فعالیت نشریات محلی باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با تاکید بر اینکه مسئولان جدای از مردم نیستند و در واقع مسئولان هم جزئی از مردم هستند، خاطرنشان کرد: شاید مسئولان در انجام امور محوله کم و کاستی و ضعف‌هایی داشته باشند و رسانه‌ها از عملکرد مسئولان انتقاد کنند اما این‌طور نیست که مسئولان و مردم را جدای از همدیگر خطاب کنیم.

زارعی خاطرنشان کرد: نشریه گویا و هیئت تحریریه این نشریه به این خاطر مخاطبان پر و پا قرص دارد که در انتشار مطالب انصاف را رعایت می‌کند و به هیچ عنوان سلیقه شخصی را در مطالب اعمال نمی‌کند و در مقابل انتقاد راهکار هم ارائه می‌دهد.

وی خطاب به هیئت تحریریه «نشریه دوهفته‌نامه صدای ارسباران» یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم چون گستره توزیع نشریه صدای ارسباران استانی است در انتشار اخبار و رویدادهای شهرستان‌های ارسباران توجه ویژه‌ای کنید و همانند نام نشریه، صدای رسای مردم ارسباران باشید.