به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان‌پور در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، اظهار داشت: ارائه راهکارهای عملی برای سازمان‌دهی و به‌روزرسانی تجهیزات هنرستان‌ها و برنامه‌ریزی برای تهیه البسه دانش‌آموزان بی‌بضاعت در آستانه عید نوروز محور دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در هنرستان‌ها برخی از رشته‌های تحصیلی اشباع شده است، افزود: آموزش و رورش قوانینی دارد که اگر رشته تحصیلی در یک شهرستان به مدت ۵ سال تدریس شود تغییراتی در آن ایجاد می‌کنند و عمدتاً رشته‌های تحصیلی به صورت دوره‌ای در بین شهرستان‌ها می‌چرخند.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: تدریس برخی رشته‌های تحصیلی به لحاظ اشباع‌شدن، عدم تامین تجهیزات برای آموزش برخی رشته‌ها و هزینه‌بر بودن و تغییرات در کتاب‌های درسی، این‌گونه می‌توان گفت که دیگر تدریس این رشته‌ها جوابگو نیستند.

رمضان‌پور، بهره‌مندی از ظرفیت هنرستان‌های کاردانش در برون‌سپاری را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش اهر عنوان کرد و گفت: برای ارائه آموزش‌های عملی به دانش‌آموزان می‌توانیم با مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همکاری مستمری داشته باشیم یعنی این‌که دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند استفاده کنند.

وی، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌یار را از دیگر راهکارهای جذب مشارکت‌های خیرین برای تجهیز هنرستان‌های شهرستان اهر برشمرد، افزود: فعال‌سازی تبصره ۷۵ قانون بودجه کشور در هنرستان‌های شهرستان اهر بیش از پیش در اهر ضروری است و باعث می‌شود تا رویکرد هنرستان‌ها به کارآفرینی باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه از ظرفیت هنرستان‌ها برای ارائه خدمات و فروش تولیدات دانش‌آموزان اهری بایستی استفاده کنیم، گفت: تبصره ۷۵ قانون بودجه کشور در هنرستان‌های بسیاری از شهرستان‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و هنرستان‌های اهر این توانایی را دارند که نیازهای دستگاه‌های اجرایی در برخی موارد را تولید کند.

رمضان‌پور در ادامه با ذکر اینکه برادران خانواده قاسم‌بگلو در اقدامی خیرخواهانه در آستانه سال‌نو البسه و کفش بیش از ۵۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت را تامین می‌کنند، یادآور شد: خیرین و بازایان اهری حدالامکان برای تامین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت با آموزش و پرورش همکاری کنند چراکه همه ما در قبال این دانش‌آموزان وظیفه اخلاقی و شرعی نیز داریم.

انتهای پیام/