جلیل اصغری در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: ۹۰ درصد فیلم‌برداری فیلم ارسباران به پایان رسیده و ۱۰ درصد بعدی هم‌زمان با ایام عزاداری ایام محرم فیلم‌برداری خواهد شد.

وی در مورد زمان اکران فیلم ارسباران گفت: پس از پایان فیلم‌برداری بلافاصله تدوین و آهنگسازی این فیلم شروع خواهد شد و انشالله تا یک ماه دیگر برای اکران آماده می‌شود.

وی ضمن تشکر از مدیران و مسئولان دلسوز شهرستان اهر عنوان داشت: با توجه به اینکه شهرستان اهر جزو محورهای اصلی گردشگری تبریز ۲۰۱۸ می‌باشد انتظار می‌رود که هم مسئولان و مدیران و هم مردم بافهم و شعور شهرستان اهر ما را در ادامه راه تنها نگذاشته و امید است با آماده شدن این فیلم شاهد تأثیرات آن در مجامع داخلی و بین‌المللی باشیم.

اصغری ادامه داد: هر فیلم‌سازی که در منطقه یا شهری فیلم می‌سازد درواقع آن منطقه را به فیلم‌سازان دیگر معرفی کرده و با شناساندن اماکن زیبای آن شهر فیلم‌سازان دیگر را نیز ترغیب به ساخت فیلم در آن منطقه ترغیب خواهد کرد.

کارگردان فیلم ارسباران با ذکر اینکه مستند روایی ارسباران به نشان دادن رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های مردمان غیور و سلحشور این خطه از بدو مشروطیت تاکنون می‌پردازد افزود: علت اینکه فیلم‌برداری این فیلم طول کشید غنای فرهنگی، تاریخی، گردشگری، کشاورزی، دامداری، صنعتی و معدنی منطقه است به‌طوری‌که ما در مراجعات خود به لوکیشانهای مختلف با انبوهی از منابع و مأخذهای مکتوب و چاپ‌شده مواجهیم ما نیز به‌سادگی نمی‌توانیم از کنار این‌همه پتانسیل به‌راحتی بگذریم و آن را در یک فیلم ۱۸ دقیقه‌ای کوتاه خلاصه کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: بدین‌وسیله از تمامی عزیزانی که ما را در این مسیر همراهی نمودند به‌ویژه هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر کمال تشکر و قدردانی رادارم.