به گزارش خبرنگار اهرامروز، جلیل اصغری در مراسم آغاز فیلم‌برداری فیلم مستند ارسباران در شهرستان اهر اظهار داشت: فیلم مستند ارسباران معرفی شهرستان اهر مستندی روایی است که در ۱۸ دقیقه ساخته خواهد شد برای ساخت این مستند به بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و راهنمایی‌ها لازم را کسب کرده‌ایم و بر همین اساس بازسازی مدنظر را انجام می‌دهیم.

وی با ذکر اینکه پلان به پلان این اتفاقات پرزحمت و بازسازی آن نیز به لحاظ طراحی صحنه و لباس بسیار زمان‌بر است گفت: خوشبختانه ۶۰ درصد عوامل این مستند از شهرستان اهر هستند و طبق آمار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک ۲۰۰ نفر در عرصه بازیگری فعالیت دارند که نشان‌دهنده غنای فرهنگی، تاریخی و دینی این منطقه است.

کارگردان فیلم مستند ارسباران با اشاره به تجهیزات فنی استفاده‌شده در این فیلم عنوان کرد: تجهیزات فنی استفاده‌شده که متعلق به آقای امیر اشک خونی است که فیلم‌های و سریال‌های حرفه‌ای سینمایی کشور نیز با همین تجهیزات ساخته می‌شوند و در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

اصغری انگیزه خود از ساخت این مستند را معرفی منطقه ارسباران عنوان کرد و گفت: همگام و هم‌زمان با مسئولان و دلسوزان منطقه، عوامل این فیلم مستند نیز باهدف معرفی عالمان، هنرمندان، شخصیت‌های برتر هنری و فرهنگی و غنای تاریخی شهر پا به میدان گذاشتند و طبق قولی که داده‌ایم این کار را به نحو احسنت تحویل جامعه فرهنگی و هنری منطقه و استان خواهیم داد.

وی ضمن تشکر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، بخشداری بخش مرکزی، شهرداری، سپاه، انجمن نمایشی و تمامی مسئولان ابراز داشت: استاد جواد درخشان، استاد هاشم چاوشی، استاد مقامی و خانم جعفری از اساتید برتر هنری استان قوت قلب ما هستند و ما را در این راه تنها نگذاشته‌اند.

کارگردان فیلم مستند ارسباران با اشاره به اینکه من تمامی فیلم‌های خود را از کنار مزار شهدای گمنام آغاز کرده‌ام گفت: ما هر چه داریم از شهدای عزیزمان داریم و به کارهای ارزشی اعتقادداریم هرچند در این راه سختی‌های زیادی وجود دارد.

اصغری ضمن تشکر ویژه از علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه فرهنگ و سینما اکنون سال‌های طلایی خود را پشت سر می‌گذارد به‌ویژه از زمانی که دکتر محمدپور وارد عرصه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌شده این روند تسریع یافته و هرماه شاهد اخذ جوایز ناب هنری از سوی هنرمندان این استان هستیم.