به گزارش اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر با اشاره به اینکه عشایر در اقتصاد کشور نقش مؤثر و بی‌بدیلی دارند، اظهار داشت: همان‌طور که امام راحل فرموده‌اند عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند، واقعاً این‌گونه بوده و ما نقش و تأثیرگذار جامعه عشایری را در تمامی صحنه‌ها انقلاب دوران دفاع مقدس دیده‌ایم.

وی، مصداق بارز ” حمایت از کالای ایرانی ” را جامعه عشایری دانست، افزود: جامعه عشایری صرفاً تولیدکننده هستند و تا به حال که به اغلب روستاها که مراجعه کرده‌ایم می‌بینیم که اکثر روستاها مصرف‌کننده هستند و تنها بخشی که صرف تولیدکننده‌اند عشایر بوده‌اند به‌طوری که حمایت از این قشر برای مسئولان تکلیف است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع‌دستی شامل ورنی، جاجیم، گلیم و فرش توسط عشایر تولید می‌شود، گفت: ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف برای عشایر می‌تواند آنان را در آشنایی با تکنولوژی و به‌کارگیری در عرصه تولید کمک کند.

محمودی تصریح کرد: خسارت ۱۶۲ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات شهرستان اهر حتی می‌تواند در زندگی جامعه عشایری نیز تأثیرگذار باشد و باغات این شهرستان ۷۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده‌اند که اغلب امرارمعاش باغداران از طریق محصولات باغی تأمین می‌شد که متأسفانه بر اثر سرمازدگی بیشترین زیان متوجه باغداران اهری شده است، این خسارت می‌طلبد تا همه با همت و پشتکار از باغداران حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان اهر در هنگام کوچ عشایر در حالت آماده‌باش قرار گیرند، گفت: با توجه به این‌که سال گذشته شاهد وقوع سیل در مناطق عشایر نشین شهرستان اهر بودیم و به لحاظ اینکه این‌گونه حوادث غیرمترقبه‌ای شاهد نباشیم لازم است تا شورای مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهد.

فرماندار شهرستان اهر به پرداخت تسهیلات قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و افزود: اخیراً معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌هایی که به شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌اند به‌جای اینکه در پرداخت تسهیلات قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تسهیل کنند بیشتر محدودیت ایجاد کرده‌اند و لازم بود تا ما پیگیری‌هایی لازم را انجام دهیم بر همین اساس مراتب را به اطلاع استاندار آذربایجان شرقی رسانده‌ایم.

محمودی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا هر قانون، مقررات و آیین‌نامه‌ها را به نفع جامعه و مردم تفسیر شود، ابراز داشت: تأکید داریم دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز آیین‌نامه‌ها، ضوابط، قوانین و بخشنامه‌ها را به نفع مردم تفسیر کنند.