به گزارش خبرنگار اهرامروز، سردار حسین عبدی در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کلیبر با اشاره به این‌که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌، اقدامات ایضایی، دسیسه، جاسوسی همه جانبه و … از سوی استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم، اظهار داشت: دشمنان در دهه شصت روزانه در شهرها اقدام به ترور می‌کردند به طوری که بعضاً از مسئولانی همچون رئیس‌جمهور، نخست وزیر و … بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی افزود: بسیاری از اقدامات که اصلی‌ترین آنها تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب تجربه کردیم ولی به برکت خون شهدا و وجود با برکت مقام معظم رهبری؛ کشورمان در ثبات و امنیت قرار دارد.

وی با ذکر این‌که اگر استکبار جهانی گروه‌های تروریستی ایجاد کرده و در کشورهای مختلف از آنها استفاده می‌کند؛ به منزله تمرین علیه نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران کانال در فضای مجازی به زبان‌های قومی، ملی و منطقه‌ای را بر علیه جمهوری اسلامی راه انداخته‌اند و حتی از فضای مجازی با شگردهای مختلف سعی در تصرف اذهان مردم دارند.

عبدی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی؛ شبکه‌های آسیب‌رسان هستند به عبارتی یکی از آسیب‌های مهم کشورمان “فضای مجازی” است، همین بازی «مومو» را که در فضای مجازی حتماً دیده‌اید به طوری در اذهان جوانان تاثیر گذاشته که چندین نوجوان اقدام به خودکشی کرده‌اند این در حالی است که طی ۱۰ روز اخیر در یکی از شهرستان‌های استان شاهد خودکشی نوجوان ۱۲ ساله بر اثر تاثیر بازی «مومو» بودیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی بابیان این‌که استکبار جهانی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی اقدام به گسترش گروهک‌های تکفیری در پیرامون کشورمان می‌کند، ابراز داشت: در غرب، شرق و شمال‌غرب کشور شاهد تحرکاتی هستیم که صهیونیست‌ها برای ناامن کردن امن‌ترین مرز کشورمان برنامه‌ریزی می‌کنند و شواهد و قرائن پیداست که از تکفیری‌ها به عنوان پیاده نظام استفاده می‌کنند تا انتقام شکست در سوریه را از جمهوری اسلامی بگیرند.

وی ضمن محکومیت توهین به پیامبر اکرم (ص) گفت: آنهایی که به پیامبر اکرم (ص) اهانت کردند به جهت ترس از واکنش مسلمانان؛ از مواضع خود عقب‌نشینی کردند در حالی که از ابتدا هدف‌شان مشخص بود.

عبدی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با بهانه قراردادن اغتشاشات سال گذشته را نبش قبر کرده و مردم را تحریک می‌کنند، گفت: اما شاهدیم که مردم با فرهنگ به خوبی دوست و دشمن را از همدیگر تشخیص می‌دهند و فراخوان‌های دشمنان را نقش برآب می‌کنند به طوری که اقدامات و توطئه‌های دشمنان با حمایت مردم از دستگاه‌های امنیتی خنثی می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: روزانه ۹۸۰ مورد خدمت در ادارات و نهادها به مردم آذربایجان شرقی ارائه می‌شود که از این میزان ۲۰ درصد متعلق به نیروی انتظامی است در حالی که نیروی انتظامی علاوه بر وظایف ذاتی؛ در بحران‌ها و حوادث نیز نقش ویژه‌ای دارد و از طرفی اگر این ماموریت‌ها را حساب کنیم هیچ نهاد و ارگانی به اندازه نیروی انتظامی تعدد و گستردگی ماموریت ندارد.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته که شاهد بودید سرقت مسلحانه از طلافروشی در تبریز انجام شد و در پی تیراندازی یکی از شهروندان بی‌گناه در کف خیابان جان باخت؛ پلیس به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه در تیم‌های مختلف و واحدهای تخصصی مختلف با حمایت سربازان گمنام امام زمان (عج) و مسئولان استانی و بسیج؛ توانستیم در عرض کمتر از ۲۴ ساعت متهمان را شناسایی و در عملیات مختلف دستگیر کردیم.

عبدی با قدردانی از عملکرد قاطع و سریع فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان اهر در شناسایی و دستگیری متهمان سرقت مسلحانه از طلافروشی گفت: آن فردی که در جریان سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان حجتی تبریز که در پی تیراندازی شهروندی را به قتل رسانده بود، شب گذشته با همت و تلاش و کار اطلاعاتی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان اهر شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های امن کشور است، گفت: هر جایی که امنیت خدشه‌دار شود ماموران نیروی انتظامی با پشتیبانی‌های مردمی، حمایت قانونی و دستگاه قضایی با مخلان امنیت قاطعانه برخورد می‌کند و آذربایجان شرقی از نظر وقوع جرایم در مقایسه با میانگین کشوری در حد پایینی قرار دارد و چون دشمن نمی‌تواند این امنیت را تحمل کند اقدام به تحرکات ایضایی می‌کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در طول ۵ سال گذشته در شهرستان کلیبر تصادفات منجر به فوت نداشتیم در حالی که شاید وضعیت جاده‌های شهرستان کلیبر مطلوب نباشد.

عبدی بابیان این‌که در سطح استان آذربایجان شرقی هیچ‌گونه مشکل امنیتی نداریم، افزود: در جریان سرقت مسلحانه از طلافروشی در تبریز؛ متهمان احساس ناامنی را رواج می‌دادند ایندر حالی است نباید در جامعه برای این افراد جایی باشد و فرصت را از این افراد بگیریم تا احساس ناامنی را در جامعه رواج دهند.

انتهای پیام/