به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در دیدار قضات دادگستری با کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر که به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت، اظهار داشت: تنها ضابطین خاص که در شهرستان اهر از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده و موفق به اخذ کارت ضابطین شده‌اند مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی تازه‌ترین آفتی که مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری با آن درگیر هستند، افزود: علاوه بر این‌که تخریب و تصرفاتی که صورت می‌گیرد، آتش‌سوزی آفت جدید منابع طبیعی محسوب می‌شود و در این رابطه اکیپ ویژه مراقبت‌های ویژه‌ای از آتش‌سوزی‌ها می‌کنند تا حوادث این‌چنین اتفاق نیفتد و اگر هم اتفاق افتاد در خط مقدم مقابله با آتش‌سوزی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر اضافه کرد: شعبه دوم بازپرسی دادسرا و شعبه یک‌صد و دو در دادگاه کیفری شهرستان اهر برای رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی اختصاص دارد و در این زمینه فعال بوده و احکام لازم را صادر می‌کنند.

شهبازپور تصریح کرد: در راستای حمایت از منابع طبیعی اگر در هر موقعیت و زمانی هر دستوری لازم باشد به قید فوریت و بدون زمان صادر می‌کنیم و مراجع انتظامی در این زمینه مکلف‌اند که با حضور نمایندگان و کارکنان منابع طبیعی دستورات را اجرا کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بابیان اینکه در آستانه عید نوروز دستورات دادستانی در رابطه با حفظ منابع طبیعی به‌زودی ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی با این دستور مکلف می‌شوند با مأموران منابع طبیعی به‌عنوان ضابطین خاص همکاری کنند.

شهبازپور با اشاره به اینکه انتظار ما از مأموران منابع طبیعی نظارت مستقیم بر منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروز است، یادآور شد: قضات کشیک شهرستان اهر در تعطیلات نوروزی در هر زمان و ساعتی که لازم باشد آماده همکاری با منابع طبیعی هستند و امیدواریم با تمهیداتی که اتخاذ خواهد شد از تخریب منابع طبیعی و تصرف اراضی ملی و دولتی جلوگیری شود.