به گزارش خبرنگار اهرامروز، صمد عزیزی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد با اشاره به این‌که آینده کشور و مدیریت بر عهده دانشجویان جوان خواهد بود، اظهار داشت: دانشگاه‌ها مبدأ تحولات جامعه هستند به‌نوعی می‌توان گفت جامعه را دانشگاه و دانشجویان هدایت می‌کنند.

وی افزود: پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی ما منوط به هوشیاری و آگاهی نسل جوان و نخبه جامعه است، یعنی نسل جوان باید بداند تا در این برهه از زمان و شرایط فعلی وظیفه خود را در قبال کشور بداند و تنها فکر و ذکر خود را مشغول به تحصیل یا پاس کردن واحدها نکند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان شرقی با ذکر اینکه مردم جامعه از دانشجویان و نسل جوان انتظار دارند تا مشکلاتشان را پیگیری و مطالبه کنند، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، دانشگاهی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد بایستی بتواند دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

عزیزی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در دنیا ادبیات جدیدی ایجاد کرده است این‌گونه می‌توان گفت که انقلاب اسلامی در دید ملت‌های جهان افق جدیدی به وجود آورده، این در حالی است که اگر پیش از انقلاب اسلامی کسی قصد صحبت درباره دین، دیانت، معنویت و خداوند را داشت جبهه استکبار جهانی و سلطه این اجازه را نمی‌داد و این انقلاب اسلامی بود که افق بازگشت به انسانیت را به وجود آورد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در سیاست‌های غرب گفت: زمانی بود که غربی‌ها ملت‌ها را به دوری از ادیان دعوت می‌کردند اما از وقتی‌که انقلاب اسلامی به وجود آمد برخلاف غربی‌ها، همه ملت‌ها به معنویت و انسانیت دعوت کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه را همانند خود دعوت به خویشتن‌داری با مردم اش می کنیم

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی به اعتراضات مردم فرانسه به حمایت از نظام سرمایه‌داری نیز اشاره کرد و گفت: در جریان اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته در کشور، مقامات فرانسوی مسئولان کشورمان را به خویشتن‌داری دعوت می‌کردند اما اکنون در جریان اعتراضات فرانسه خود رئیس‌جمهور دستور خشونت علیه مردم اش را می‌دهد حال وقت آن است ما بگوییم آقای مکرون با مردم با خویشتن‌داری رفتار کنید.

عزیزی، سیاست نظام سلطه در سطح دنیا را اسلام هراسی عنوان کرد و یادآور شد: هدف استکبار جهانی و هم‌پیمانانش از تشکیل گروهک‌های تروریستی داعش و غیره چه بود؟ آنها سیاستی به نام اسلام هراسی را دنبال می‌کنند این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی نیز برای پیوستن به داعش ثبت‌نام می‌کردند، از خودمان سؤال کنیم که آیا انگلیس دین اسلام را قبول می‌کند؟ یقیناً خیر قبول نمی‌کند.

وی بابیان اینکه استکبار جهانی به خوبی می‌داند که در آینده نزدیک دین اسلام به قوی‌ترین و بزرگ‌ترین دین دنیا تبدیل می‌شود، ابراز داشت: به همین منظور برای جلوگیری از گسترش دین اسلام سیاست‌هایشان را به‌گونه‌ای اعمال می‌کنند تا از دین اسلام به‌عنوان دین خشن و خشونت‌طلب به ملت‌ها معرفی کنند و علاوه بر این‌ها، استکبار جهانی در سطح منطقه سیاست ایران هراسی را دنبال می‌کند.

استکبار جهانی در طول چهل سال نتوانسته انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کند

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان شرقی تصریح کرد: استکبار جهانی چهل سال است که نتوانسته انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کند و علی‌رغم توطئه‌ها پا به عرصه پیشرفت گذاشته و با تحریم‌ها مقابله کرده است.

عزیزی با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا بحث امروز و دیروز نیست بلکه از روز فردای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس با ۴۰ کشور مقابله می‌کردیم و حتی کشورها حاضر نبودند سیم‌خاردار به ایران بفروشند اما با این حال یک وجب از خاک کشور به‌دست دشمن نیفتاد، این مقاومت نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در برابر تمامی توطئه‌ها و تحریم‌ها پیروز شویم.

وی، رمز پیشرفت جمهوری اسلامی را حفظ روحیه انقلابی دانست، گفت: دشمنان سعی دارند به ملت ایران این‌گونه القاء کنند که اگر رفاه و آسایش می‌خواهید باید از انقلاب اسلامی فاصله بگیرید ولی ما در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی توطئه‌های غرب را خنثی کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و معیشتی برای آن است که ملت ایران از نظام و انقلاب فاصله بگیرند ولی تا به حال تمامی محاسباتشان غلط از آب درآمده است چون اگر تحریم‌ها و فشارها جواب داده بود آن را چهل سال ادامه نمی‌دادند.

عزیزی در ادامه بر لزوم تربیت نسل تراز انقلاب، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و مطالبه گر در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از اهدافی که می‌تواند ما را به رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی یاری کند حفظ روحیه انقلابی و مقابله با سیاست‌های خصمانه دشمنان است و انتظار می‌رود تا دانشجویان از مسئولان تلاش بیشتر برای عمل به اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم را مطالبه کنند.

مسئولان در هر حال پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردم باشند

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان شرقی اظهار کرد: مسئولانی که با خواست و رأی مردم به مقام و منصب رسیده‌اند بایستی در هر حال پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردم باشند و امروز که می‌بینیم دانشجویان مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری می‌کنند یادآور روزی می‌شود که مقام معظم رهبری دانشجویان را به مطالبه گری دعوت کرده بودند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص اینکه شورای نگهبان در جلوگیری از پروژه نفوذ دشمن به بدنه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور چه نقشی دارد؟ گفت: ایفای نقش در زمینه نفوذ جزو وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی نیست ولی شورای نگهبان وظیفه نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی را دارد.

عزیزی بابیان اینکه برخی‌ها سعی دارند این‌گونه نشان دهند که شورای نگهبان در تصویب لوایح FATF سیاسی برخورد می‌کند، بیان داشت: ایراداتی که شورای نگهبان لوایح FATF گفته بود کاملاً حقوقی بود چون شورای نگهبان نهاد سیاسی نیست که برخورد سیاسی کند و لایحه CFT در برخی بندها با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه در قانون اساسی قید شده که آموزش در مناطق با زبان محلی انجام شود اما متأسفانه تا به حال این مهم تحقق‌نیافته است لطفاً اگر علت آن را می‌دانید اعلام کنید؟ گفت: معتقدیم باید تمامی اصل‌های قانون اساسی اجرایی شود اگر قوه اجرایی اصل ۱۵ قانون اساسی را اجرایی نمی‌کند باید از مسئولان اجرایی مطالبه شود.

انتهای پیام/