به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم شهرستان اهر که به میزبانی فرماندهی انتظامی برگزار شد، بابیان اینکه جرائمی همچون سرقت اثرات منفی و مخربی در جامعه دارد، اظهار داشت: خوشبختانه سرقت‌های سازمان‌یافته در شهرستان اهر وجود ندارد و کسانی که دست به سرقت اموال عمومی می‌زنند به لحاظ مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: سرقت از تجهیزات برق این روزها بحثی مشکوک بوده و دستگاه‌ها با این پدیده شوم مواجه‌اند این‌طور به نظر می‌رسد که قابل‌پیشگیری است و می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی و دستگاه قضایی و انتظامی وقوع سرقت از تجهیزات برق را ریشه‌یابی کرد.

معاون فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه بسیاری از سارقان برای تأمین هزینه مواد مخدر دست به سرقت از اموال عمومی و شخصی می‌زنند، گفت: آموزش و پیشگیری از وقوع جرائم می‌تواند در کاهش آمار سرقت مؤثر باشد، چراکه نیروی انتظامی نمی‌تواند برای هر محله یا خانه باغ مأمور اختصاص دهد بلکه باید مردم به توصیه‌های ایمنی توجه داشته و در صورت مشاهده سارق یا سارقان نیروی انتظامی را در جریان امر قرار دهند.

حسن‌زاده اضافه کرد: اگر می‌بینیم سرقت از تجهیزات برق در شهرستان افزایش‌یافته، ابتداعاً باید مدیریت توزیع برق پای‌کار باشد و در راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه‌های مختلف، از نیروی انتظامی یاری بطلبد.

وی تصریح کرد: این‌که نیروی انتظامی به‌تنهایی شبانه‌روز از اموال عمومی حراست کند درست نیست پس سایر دستگاه‌ها چه نقشی دارند؟ لذا انتظار می‌رود اولاً دستگاهی که در جریان سرقت تجهیزات برق متضرر می‌شود پای‌کار بوده و با ایجاد گشت‌های تلفیقی از سایر دستگاه‌ها مشارکت و همکاری بخواهد.

معاون فرماندار شهرستان اهر در پایان سخنان خود بر لزوم ایجاد کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان در صورتی که سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در ایجاد کمپ ترک اعتیاد باشد حمایت می‌کند.