به گزارش اهرامروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در بازدید از کارخانه لبنیات شیرکوهی سبلان برزند در گرمی در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: طی اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵، روستای عمارت به تابعیت شهر هوراند از توابع شهرستان اهر درآمده بود که بلافاصله و با اعتراض مقامات استان موضوع پیگیری و درخواست اصلاح شد.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع از موضوع بصورت ویژه شبانه با مقامات وزارت کشور مکاتبه شد و وزیر کشور هم در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور لزوم اصلاح مصوبه و حذف نام روستای عمارت را به هیأت دولت اعلام کرد.

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر و پس از تصویب این درخواست در کمیته دفاعی سیاسی دولت، تا دو هفته آتی موضوع در هیئت دولت طرح و نسبت به اصلاح مصوبه اقدام خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی از این بابت نیست.

وی ادامه داد: از بدو ورود به استان، به جدّ دنبال منافع استان اردبیل بوده‌ام و بحث کاهش حق‌آبه استان در ارس را به صورت ویژه پیگیری کرده و بدون هیچ‌گونه مسائل حاشیه‌ای ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب برگشت داده شد که کار بسیار ارزشمند و عظیمی بود.

بهنام‌جو تأکید کرد: روستای عمارت نیز مثل حق‌آبه مغان هیچ جای نگرانی ندارد و ان‌شاءالله تا دو هفته آینده لغو مصوبه انتزاع این روستا از استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/