به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر با اشاره به اینکه جلوگیری از قاچاق دام زنده در اهر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار داشت: کنترل مبادی خروج دام زنده که با همکاری دامپزشکی و نیروی انتظامی در جریان اقدام خاص آن‌چنانی نیست بلکه می‌توان رفع تکلیف قلمداد کرد ولی معتقدیم باید اقدامی که می‌تواند این مشکل را ریشه‌ای حل کند اتخاذ کنند.

وی افزود: در بحث مقابله با قاچاق دام زنده در اهر دو موضوع از قبیل نحوه اقدام برای توقیف و تعیین تکلیف دام‌های قاچاق کشف و ضبط شده مطرح است و در این راستا یک محموله کشف داشتیم که هنوز دام کشف‌شده هنوز تعیین تکلیف نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بر لزوم شناسایی مهره‌های اصلی قاچاقچیان دام زنده تأکید کرد و گفت: مهره‌های اصلی قاچاق دام زنده خود جرأت ندارند به صحنه بیایند به همین خاطر از واسطه و دلال استفاده می‌کنند که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده دام زنده از شهرستان اهر خارج و در خارج استان به‌واسطه های قاچاقچیان تحویل می‌دهند.

عبدالهی بابیان اینکه قانون به‌صراحت اعلام کرده که نباید دام زنده از کشور خارج شود بااین‌حال برخی افراد سودجو با قاچاق دام زنده به التهاب بازار دامن می‌زنند، گفت: زمانی می‌توانیم در مقابله با قاچاقچیان دام زنده اقدامات بازدارنده‌ای انجام دهیم که اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها حفظ شده باشد.

وی با تأکید بر تشدید بازرسی‌ها در مبادی ورودی و خروجی میدان دوآب شهرستان اهر افزود: در هر صورت عمده قاچاق دام از میدان دوآب صورت می‌گیرد به همین دلیل باید نظارت بر خروج دام زنده تشدید و هر فردی که قصد انتقال دام زنده را دارد مجوزهای لازم را از دامپزشکی اخذ کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی تصمیم بر این بوده تا دام‌های قاچاق کشف‌شده با انتقال به کشتارگاه ذبح شود اما در محموله‌ای که کشف و ضبط شد این امکان وجود نداشت ولی در هر حال بایستی دام قاچاقی که کشف می‌شود تعیین تکلیف شود.