به گزارش اهرامروز، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر طی نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه که بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در این اداره برگزار شد، با تاکید بر وجود پتانسیل‌های ویژه و خاص اهر در حوزه ورزش، پیشرفت این حوزه را هم پای با پتانسیل‌ها باید و شاید ندانست و اظهار داشت: در ۹ ماهی که تصدی اداره ورزش و جوانان اهر را عهده دار هستم، تلاشم در جهت حرکت به سوی۰ پیشرفت این حوزه بوده است.
منصور حضرتیان تعداد هیآت ورزشی ثبت شده اهر را ۳۸ هیئت عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ هیئت تقریباً فعال است که برای غیرفعال بودن عده ای از هیئت‌ها، عواملی همچون کمبود فضای خاص برای پرورش آن‌ ورزش در شهرستان را میتوانیم عنوان کنیم. بطور مثال در ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری مشکل فضای خاص این ورزش وجود دارد که در تلاشیم با رایزنی‌ دستگاه‌های دیگر فضاهای ویژه برای ورزش‌های خاص را ایجاد کنیم.
وی درباره مدال‌های جهانی و کشوری کسب شده در سال‌جاری توسط ورزشکاران اهری نیز گفت: حسین رضائی موفق شد در رشته بدمینتون دو مدال نقره در مسابقات جهانی کسب کند‌‌. ۱۶ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز کشوری در مجموع تا دی ماه سال‌جاری توسط ورزشکاران اهری کسب شده، ۶۴ مدال طلا، ۶۱ مدال نقره و ۶۹ مدال برنز نیز حاصل تلاش و موفقیت ورزشکاران‌مان در سطح مسابقات استانی بوده است‌.
حضرتیان در پاسخ به این سئوال که در سطح شهرستان، چه رویدادهای ورزشی طی سال‌ ۹۸، روی داده، پاسخ داد: توسط هیئت‌های ورزشی مختلف، موارد متعدد و ده ها مورد مسابقات انتخابی استان و اعزام به مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف برگزار شده و از سویی، برگزاری مسابقات دهه فجر، جام رمضان و دهه فجر نیز پیوسته ادامه داشته است. ۱۵ مورد جشنواره مختلف برگزار شده و سعی بر این است که در ادامه برگزاری این جشنواره ها به ویژه در مبحث بازی‌های بومی و محلی، نظرات و انتقادات بجای مطرح شده توسط اهالی فرهنگ‌ و رسانه نیز لحاظ گردد.
رئیس اداره ورزش اهر در ادامه با اشاره به انتخاب یک ورزشکار اهری برای حضور در تیم ملی گفت: محمد عطازاده در رشته کبدی برای حضور در تیم ملی و شرکت در جام جهانی سرکل کبدی ٢٠٢٠ لاهور پاکستان دعوت شده و هم اینک این جام جهانی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به حواشی گسترده در هیئت هندبال طی سال ۹۷، گفت: هندبال اهر که یکی از بهترین گزاره های موفق ورزشی در اهر می‌تواند باشد، بدلیل حواشی متعدد و وسیع علناً تعطیل شده بود و پس از تصدی مسئولیت، با انتصاب رئیس جدید هیئت، فعالیت را بصورت مطلوب و خوبی از سر گرفت که به لطف ورزشکاران این رشته ورزشی در اهر و پرداخت مناسب به حل مشکلات هیئت، تیم استان در شمالغرب مقام اول را کسب کرد و این مقام مدیون هندبالیست‌های اهر بود.
حضرتیان با بیان اینکه تمام سعی و تلاش مجموعه و مدیریت در جهت به حداقل رساندن حواشی در هیئآت ورزشی بوده، خاطر نشان کرد: حاشیه سمی برای ورزش است و تلاش ما همیشه در جهت حذف و کاهش حواشی بوده است که از این‌رو، تلاشمان خوب جواب داده و اکنون در اکثر هیئت‌ها آرامش برقرار است در رشته های مختلف از جمله تکواندو، دومیدانی، رزمی، ووشو، تیراندازی با اسلحه، تیراندازی با کمان، هندبال، بوکس، فوتبال و… هم در بخش برادران و هم در بخش بانوان موفقیت‌های خوب در سال ۹۸ کسب شده است‌. حتی در ورزش ژیمناستیک، برای اولین بار توانستیم تعدادی ورزشکار کودک و نوجوان دختر و پسر را به سطح بندی در استان بفرستیم که همگی در آن قبول شده و جزو اولین فعالیت های انجام‌ گرفته در شهرستان بود.
وی با تاکید بر عملکرد بسیار خوب در ورزش همگانی اظهار کرد: در ورزش همگانی ۱۱۵ برنامه شاخص شامل پیاده‌روی، کوه‌روی بادبادک‌پرانی و دوچرخه‌سواری برگزار شده و ۱۲ جشنواره تابستانه با رویکرد همگانی و با مشارکت هیئآت تخصصی و قهرمانی دیگر برگزار گردید. در این حوزه با افتخار در سطح بسیار خوبی طی بررسی عملکرد استانی هستیم. بطوری که اکنون ۵ باشگاه ثبت شده کوهنوردی در اهر فعال هستند حتی در شهرستان‌های شاخص در ورزش کوهنوردی گاه یک باشگاه کوهنوردی هم دیده نمی‌شود‌‌. در بخش دوچرخه سواری هم با مسئولیت رئیس جدید این هیئت، دوچرخه سواری همگانی بشکل بسیار سطح بالا در اهر نمود یافت که فعالیت‌ این هیئت هم در زمان کوتاه با برگزاری برنامه های ابتکاری از جمله “چهارشنبه‌های هرهفته؛ یک محله” قابل تقدیر و تحسین است. در اثر همین تلاش‌ها بود که در یک برنامه دوچرخه سواری طی سال ۹۸، بیش از ۴۰۰ شهروند با دوچرخه در این برنامه شرکت کردند که این دستاورد خوبی برای ورزش اهر بود.
حضرتیان در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه عملکرد اداره ورزش و جوانان در بخش جوانان، از حیث برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان و کارگاه‌های آموزشی ارزیابی می‌گردد، اضافه نمود: تعداد ۲۴ دوره آموزشی ازدواج ومهارت‌های زندگی با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجتماعی مربوطه برگزار کرده ایم‌ که این دوره‌ها در ادارات، در شهر اهر و روستاها برای خواهران و برادران به صورت مجزا دایر شده است. تعداد ۸ کمیته تخصصی در حوزه جوانان و ۵ جلسه ستاد ساماندهی جوانان طی ۱۰ ماه گذشته از ابتدای سال برگزار نموده ایم‌.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مبحث ایجاد مجمع خیرین ازدواج در اهر از ضروری‌ترین ملزومات است، افزود: مجمع خیرین ازدواج اهر را بزودی تشکیل خواهیم داد که بیشترین حوزه فعالیت این مجمع در بخش تامین جهازیه و مقدمات شروع زندگی برای جوانان خواهد بود‌.
وی درباره تعداد سمن‌های ثبت شده در بخش فعالیت جوانان نیز عنوان داشت: تعداد ۶ مورد سمن ثبت شده در اهر داریم که ۴ مورد آن در سال ۹۸ تشکیل شده و ۱۳ مورد سمن در مراحل قانونی ثبت قرار دارد که بزودی کار ثبت‌ نهایی آنها در حال انجام است. به اطلاع مردم عزیز می‌رسانم که در حوزه ثبت سمن و شروع فعالیت این نهادهای مردمی، مزایای خوبی تعلق می‌گیرد که ما نزدیک به ۱۷ حوزه فعالیت برای ثبت سمن داریم و جوانان زیر ۳۵ سال می‌توانند با مراجعه به اداره ورزش، از کم و کیف و شرایط تاسیس و فعالیت سمن‌ها مطلع شده و اقدام نمایند تا از مزایا بخصوص تسهیلات بانکی قرض الحسنه بهره مند شوند. شرط مبتدی تشکیل سمن در حوزه جوانان، ۵ عضو هست که ۴ عضو باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشند و یک نفر اگر بالای ۳۵ سال باشد، مشکلی در ثبت بوجود نمی آید.
منصور حضرتیان در پایان این نشست خبری با اشاره به فعالیت های عمرانی در حال انجام حوزه ورزش و جوانان اهر ابراز داشت: پروژه ای که سالیان سال بلاتکلیف مانده بود، ساخت استادیوم ۵ هزار نفری بود کا خوشبختانه در سال ۹۸ اجرایی شد.  در مبحث استادیوم، چون یک پروژه ملی هست، تنها مسئولی که می‌توانست بیش‌ترین اثرگذاری را داشته باشد، نماینده مجلس بود. نماینده اهر و هریس در مکاتبات خود با وزیر ورزش و جوانان سه مورد را درخواست کرده بود از جمله؛ چمن مصنوعی هریس، استادیوم ۵ هزار نفری اهر و مجموعه ورزشی روستای مینق هریس که هر سه در مرحله اجرا قرار گرفتند. حقیر بدور از هر گونه موضوعات سیاسی، لازم می‌بینم از تلاش و زحمت آقای مهندس عبدالهی در تخصیص اعتبار ملی برای آغاز پروژه ساخت استادیوم، تشکر و قدرانی کنم. ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای این پروژه فعلا اختصاص یافته، طی قرارداد وزارت ورزش با یک شرکت که مهرماه ۹۸ منعقد شد،  پروژه اکنون  فعال و در حال انجام است. برای فاز اول طرح که شامل ساخت وی‌آی‌پی، چمن مصنوعی، حصارکشی مجموعه و سکوی ۱۰۰۰ نفری است که اعتبار قرارداد فاز اول تا پایان مهر ۹۹ است.  در این میان، دکتر بهتاج؛ مدیرکل محترم ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی هم مجدانه پیگیر جدی اعتبارات ملی و استانی بوده اند و نیز از بابت تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز نیز همواره با نظر مثبت به اداره اهر نگاه نموده اند، که مزید تشکر خود را هم از ایشان اعلام می‌دارم.
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در پاسخ سوالی درباره میزان‌‌ پیشرفت فیزیکی پروژه استادیوم اهر یادآور شد: این پروژه در حال حاضر ۲۵ الی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.