به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه توسعه تنها مربوط به دولت نیست بلکه همه می‌توانند در توسعه دخیل باشند، اظهار کرد: وضعیت منابع مالی دولت در این زمان اصلاً خوب نیست و با توجه به اینکه ۹۰ درصد بودجه صرف پرداخت حقوق کارمندان و یارانه می‌شود همین امر می‌تواند مشخص کند که دولت توانایی مالی کافی را ندارد.

وی افزود: اگر منتظر باشیم که دولت با اندک منابعی که در اختیار دارد در شهرستان اهر تحول‌آفرین باشد تفکر اشتباهی است ولی به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنم ضمن اینکه از منابع مالی حتی اندکی که دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران برای رونق تولید، اشتغال و توسعه استفاده کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه انجام امور محوله توسط مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری هنر نیست بلکه مدیر آن است که در ساعات غیر اداری نیز برای حل موانع و مشکلات مردم تلاش کند، گفت: مثلاً دستگاه‌ها خود را با دستگاه‌های شهرستان‌های هم‌تراز مقایسه کنند و ببینند که در کدام زمینه‌ها کمبود داریم و در کدام موارد پیشرو هستیم از این طریق برای رفع کمبودها اقدام کنند.

عبدالهی از علاقه‌مندی یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ آذربایجان شرقی در جهت راه‌اندازی گاوداری ۱۰ هزار رأسی در شهرستان اهر خبر داد، گفت: این سرمایه‌گذار علاقه‌مند ‌است تا در شهرستان اهر گاوداری ۱۰ هزار رأسی راه‌اندازی کند و دوست دارد که زمینی که در اختیار وی قرار می‌گیرد حتماً از زمین‌های دولتی باشد به‌طوری که این سرمایه‌گذاری با سابقه‌ای که در بحث اشتغال‌زایی و تولیدی دارد می‌تواند در اهر موفق باشد.

وی افزود: در بحث سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی گاوداری ۱۰ هزار رأسی تنها صرفاً برای گاوداری نیست بلکه ایجاد صنایع جنبی و تولید لبنیات از دیگر اقدامات این سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود البته که این سرمایه‌گذار در دامداری از روش‌های صنعتی، پیشرفته و علمی استفاده می‌کند و می‌تواند برای دامداران ما الگویی مناسب باشد.

عضو فراکسیون امید همچنین از تصویب ایجاد سدهای معیشتی در مناطق مستعد در مجلس شورای اسلامی خبر داد، ابراز داشت: برای اجرایی کردن و احداث سدهای معیشتی دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

عبدالهی در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان اهر، محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارد ترویج شود، گفت: منابع آبی شهرستان اهر که اکنون در اختیارداریم برای مقابله با بحران کم‌آبی احتمالی باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد به‌عنوان مثال جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی که به آب کمتری نسبت به سایر تولیدات دارد را ترویج دهد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر لزوم توزیع عادلانه آب سد ستارخان در بین کشاورزان تأکید کرد، گفت: با اینکه وضعیت منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی‌ها خوب نیست ولی اگر قرار است آبی توزیع شود حتماً باید عادلانه باشد و از طرفی هم نباید اجازه دهیم فساد در ما و سازمان‌ها رخنه کند چون مردم کم‌آبی تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌توانند تحمل کنند.