به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین بازگشایی مدارس که به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرزانگان اهر برگزار شد، بابیان اینکه حملات تروریستی روز گذشته در اهواز ملت ایران را متأثر و داغدار کرد، اظهار داشت: امنیتی که اکنون در جای‌جای کشور شاهد آن هستیم اتفاقی نیست بلکه در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی حافظان امنیت جان‌فشانی کردند تا پای دشمنی به میهن باز نشود.

وی افزود: امنیت کنونی به‌آسانی به دست نیامده به‌طوری که هزاران نفر از حافظان مرز و امنیت کشور و نیروهای نظامی و مدافعان حرم و جانبازان، ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا ملت آسوده زندگی کنند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه هر ساله نسبت به سال گذشته دشمنی‌های بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود، گفت: علی‌رغم تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان، مردم علاقه بیشتری به برنامه‌های هفته دفاع مقدس و دهه فجر انقلاب اسلامی پیدا می‌کنند و این ایام فرصتی است تا آرمان‌های امام راحل و شهدا و اهداف انقلاب اسلامی برای نسل‌های جوان تبیین شود.

محمودی اضافه کرد: جوانان امروزی می‌بایست با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی که جوانان دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور انجام دادند آشنا شوند، این در حالی است که امثال شهید فهمیده که نوجوان بود در دوران دفاع مقدس شجاعتی که از خود نشان داد باعث شده تا دشمنان نتوانند نگاه تجاوزگرانه‌ای به میهن اسلامی داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۷ توسط دانش‌آموزان را افتخاری برای خانواده‌ها و شهرستان عنوان کرد و گفت: این‌که دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند غیرقابل کتمان است ولی با آن‌که موفقیت‌هایی متعددی را کسب کرده‌اند این انتظار را داریم تا به حرکت روبه‌جلو در عرصه علم پیشروتر باشند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه عوامل و دست‌اندرکاران پروژه مهر با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادند یک مدرسه هم در شهرستان اهر نداریم که بدون معلم باشد، ابراز داشت: مصمم هستیم تا در روستایی که حتی یک دانش‌آموز دارد معلم در نظر گیریم تا دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

محمودی خطاب به مدیر آموزش و پرورش و پرسنل آموزش و پرورش اهر گفت: متأسفانه در گذشته جایگاه آموزش و پرورش اهر تنزل یافته بود، امیدوارم همه اعم از مدیران ارشد آموزش و پرورش، دستگاه‌های اجرایی، معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان آموزش و پرورش اهر را در رسیدن به جایگاه اصلی خود یاری کنند.

وی، بر لزوم پیگیری تعهدات خیرین مدرسه‌ساز که در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز متعهد شده‌اند تأکید کرد و گفت: خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز در جبران کمبود فضای آموزشی شهرستان اهر، دولت را یاری کرده‌اند که از این بابت قدردان هستیم و به مسئولین آموزش و پرورش نیز توصیه می‌کنیم تا در راستای تحقق تعهدات خیرین مدرسه‌ساز پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/