به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده صبح دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با انتقاد از کم‌کاری در عمل به جهاد تبیین افزود: متأسفانه در جهاد تبیین کُلی‌گویی می‌شود، در حالی که هنوز الگوهای دینی و مذهبی را برای جوانان معرفی نکرده‌ایم. به عبارتی دیگر در جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، کم‌کاری داریم.

آیت‌الله حاجی‌زاده بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: در فتنه اخیر با کمال تأسف سوژه فتنه‌گران و رسانه‌های معاند خارجی در داخل کشور تأمین می‌شود. اگر مدیریت جهادی در بین مدیران و تصمیم‌گیران وجود داشت یا معتقد به جهاد تبیین بودند این اغتشاشات و ناآرامی‌ها را شاهد نمی‌شدیم.

وی تصریح کرد: چرا باید خوراک و بهانه دشمنان را تأمین کنیم، متأسفانه برخی سخنان به جای اینکه آرامش را به کشور بازگرداند، بیشتر بر آتش فتنه و اغتشاشات می‌افزاید. اظهارات و برخی اعمال و رفتار نسنجیده، آرامش کشور را برهم می‌زند.

امام جمعه اهر ادامه داد: غیبت برخی مدیران در صحنه‌های دفاع از امنیت مردم و نظام جمهوری اسلامی در اغتشاشات اخیر تامل‌برانگیز است. برخی مدیران غیر از میز و صندلی ریاست به موضوع دیگری فکر نمی‌کند و همواره لزومی برای شرکت در نماز جمعه نمی‌بیند، مگر مدیر دستگاه اجرایی نیستید پس چرا در نماز جمعه و خدمت به مردم غایب می‌شوید.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: همه در کلام و گفتار به شهید سردار سلیمانی عشق می‌ورزند، ولی در عمل اثبات نمی‌کنند. حرف زدن راحت است ولو این‌که شعارها بایستی در عمل دیده شود.

وی با تأکید بر این‌که مدیریت جهادی در دولت سیزدهم، فتنه‌ها را کور می‌کند، یادآور شد: برای حفظ اعتماد مردم، باید جهادی کار کنیم و اگر نتوانیم مدیریت جهادی را در این دولت نهادینه کنیم نباید انتظار موفقیت داشته باشیم.

خبر: پرویز گلی زاده