به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نشست خبری به مناسبت دهه‌ی امامت و ولایت با اشاره به این‌که هر ساله به مناسبت دهه‌ی امامت و ولایت برنامه‌های متنوع و مختلفی در شهرستان اهر برگزار می‌شد، اظهار داشت: امسال هم یکسری برنامه برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته‌ایم ولی در مجموع برخی از برنامه‌های این دهه ارزشمند به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً تعطیل شده است.

وی افزود: یکسری از برنامه‌های دهه امامت و ولایت که می‌بایست به صورت حضوری برگزار می‌شد به لحاظ حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از کرونا، این برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

امام جمعه اهر از تعطیلی اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان اهر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد، ادامه داد: هر ساله صحنه غدیر خم در شهرستان اهر بازسازی و به نمایش گذاشته می‌شد که متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان اهر، نتوانستیم واقعه غدیر را بازسازی کنیم.

حاجی‌زاده بابیان این‌که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا خانواده‌هایی از نظر معیشت و درآمد با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه شوند، گفت: برای یاری‌رساندن به اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا؛ مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مومنانه» از قربان تا عید سعید غدیر خم و محرم و صفر در شهرستان اهر برگزار می‌شود، همان‌طور در مرحله اول این رزمایش با روی سفید به هم‌نوعان‌مان کمک کردیم در این مرحله نیز به یاری اقشار آسیب‌دیده بشتابیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی در جریان شیوع ویروس کرونا لطمه دیدند و درآمدهایشان کاهش یافت، از این‌رو با همکاری قاطبه‌ی مردم و خیرین از این خانواده‌ها بایستی حمایت کنیم تا احساس نکنند تنها هستند، البته دولت و نهادهای شبه دولتی نیز وظایفی دارند که جدای از تشکل‌های مردمی است.

امام جمعه اهر با ذکر این‌که مقام معظم رهبری برای ملت ایران و مسلمین الگو هستند و بایستی ما نیز با پیروی از ایشان، از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تبعیت کنیم، گفت: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات جشن و سرور و مراسمات ماه محرم و صفر می‌تواند فاجعه‌بار باشد ولی اگر در برگزاری مراسمات از تصمیمات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا تبعیت و پروتکل‌ها را با درستی عملی کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/