حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم رامش در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: همانند سال گذشته در طول ماه رمضان امسال نیز برای برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و جوار شهدای گمنام که از نخستین روز ماه مبارک رمضان شروع‌شده و هر روز یک جزء از قرآن کریم تا پایان این ماه مبارک تلاوت می‌شود.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اهر یا اشاره به اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان سی جزء قرآن کریم به‌صورت دسته‌جمعی تلاوت می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این مراسم ترویج بحث‌های قرآنی در ماه بهار قرآن بوده و دوم این‌که چرا در مکان عمومی مراسم جزءخوانی قرآن را برگزار می‌کنیم این است برای جلوگیری از گذران بیهوده وقت روزه‌داران این تصمیم را گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: مساجد سنگر خداوند متعال هستند و به‌منظور اینکه روزه‌داران اوقات فراغت خود را در پارک‌ها سپری می‌کنند تصمیم گرفتیم تا مراسم جزءخوانی قرآن را در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر برادران و خواهران روزه‌دار و ترویج قرآن کریم در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رامش بابیان اینکه مردم به دلیل گرمای هوا در مساجد نمی‌توانند حضور یابند که بر همین اساس در سبک برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم تغییرات در محل برگزاری انجام داده‌ایم، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته حضور برادران و خواهران در مراسم جزءخوانی قرآن کریم بسیار بی‌نظیر بوده و روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر در این مراسم حضور می‌یابند.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه اهر با تأکید بر اینکه از تمامی امکانات و اماکن برای ترویج مسائل قرآنی علی‌الخصوص در مکان‌های عمومی بایستی استفاده شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مساجد برای برگزاری این‌گونه مراسمات بایستی در اولویت قرار گیرند ولی در عین حال نباید سایر سنگرها را خالی بگذاریم.

وی با ذکر اینکه جوانانی که در مراسم جزءخوانی قرآن کریم حضور می‌یابند از بهترین قاریان قرآن کریم در حافظان و قاریان دارالقرآن بسیج و موسسه قرآن و عترت نوای بهشت انتظار هستند، افزود: تمامی قاریان در تلاوت جزئی از قرآن کریم طبق برنامه‌ریزی به تلاوت قرآن می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رامش در پایان خاطرنشان کرد: در کنار مراسم جزءخوانی قرآن کریم محلی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، اعتقادی، شرعی و اخلاقی و سایر مسائلی که در ماه مبارک رمضان مطرح است تعیین‌شده و هر روز یکی از روحانیون شهرستان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات حضور می‌یابند.

گفتنی است؛ مراسم جزءخوانی قرآن کریم هر روز در طول ماه مبارک رمضان در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و جوار شهدای گمنام از ساعت ۱۹ عصر آغاز می شود.

انتهای پیام/