به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش “تجدید بیعت با ولایت” با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین تحول جهان در قرن ۲۰ به وقوع پیوست، افزود: انقلاب اسلامی تاثیرات شگرفی در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… در ایران و حتی فراتر از مرزهای ایران برجای گذاشته است.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از نظریه‌پرداران “انقلاب” را شگفت‌زده کرد، افزود: امروز پس از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم علل و ابعاد مهم و ویژگی‌های منحصربه فرد انقلاب اسلامی ایران به طور کامل روشن نشده و لازم است که اندیشمندان و محققان ابعاد و اهداف این پدیده بزرگ قرن بیستم را تبیین و تشریح کنند.
وی با اشاره به این‌که حضور یکپارچه مردم و نیروهای انقلابی تحت رهبری امام خمینی(ره) در تمام صحنه‌های انقلاب، چنان موجی ایجاد کرد که دیگر هیچ راه مقابله‌ای در اختیار رژیم و حامیان آن نبودT تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که این انقلاب را از دیگر انقلاب‌های جهان همانند انقلاب‌های “روسیه، فرانسه و الجزایر” متمایز می‌کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های خاص خود را دارد که “اسلامی بودن” یکی از ویژگی‌های اصلی آن است، تشریح کرد: از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان عامل “دین و مذهب” از قوی‌ترین و اصلی‌ترین عللی است که در پیدایش و پیروزی جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته است.
وی با تاکید بر این‌که نقش دین و علما و همچنین رهبری دینی از ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران است، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین استوار گردید و با هدایت و رهبری عالمان دینی که در راس آن رهبری حکیمانه امام(ره) قرار داشت، آغاز شد و امام (ره) که مرجع دینی مردم بود با استفاده از آموزه‌های دینی، انقلاب اسلامی ایران را شکوهمندانه به پیروزی رساند.
وی با بیان این‌که مردمی بودن نیز از جمله ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: باید دستاوردهای انقلاب را تشریح کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بازدید خود از یک نیروگاه، خاطرنشان کرد: مدیرعامل این نیروگاه می‌گفت که قبل از انقلاب اجازه باز کردن تجهیزات جهت تعمیر را نداشتیم و باید مستشاران می‌آمدند و تعمیر می‌کردند! در حالی که امروز ایرانی مفتخر است که اینگونه کارها را خودش انجام می‌دهد.
وی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تاکید کرد: امروز فرزندان نونهال ما حافظ کل قرآن شده‌اند و خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران، توسط مقام معظم رهبری به همان صلابت رهبری امام(ره) رهبری می‌شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر این‌که مردم ایران از جمهوری اسلامی ایران با قدرت حمایت می‌کنند، گفت: در جریان آشوب‌های اخیر، دشمنان بر موج سوار شدند و می‌خواستند از احساسات پاک مردم که مطالبات اقتصادی داشتند سوء استفاده کنند اما مردم ایران پاسخ محکمی به آنان دادند؛ آری مردم ایران با کسانی مخالف هستند که با آرمان‌های شهدا مخالف بوده و در مسیر صحیح انقلاب قدم برنمی‌دارند!
وی مردمی بودن، اسلامی بودن و رهبری الهی و منحصر به فرد امام(ره) را از جمله علل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: همین عوامل، علل بقا و استمرار انقلاب اسلامی ایران نیز خواهد بود.
وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: امید است مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با بصیرت و هوشیاری کامل “زمان” را بیشتر درک کرده و در این صحنه به نحو احسن شرکت کنند.
گفتنی است، همایش “تجدید بیعت با ولایت” در مصلی امام خمینی(ره) با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان تبریز برگزار شده و در پایان مراسم تمثال مبارک حضرت امام(ره) در سالن مصلی گلباران شد.


انتهای پیام
/