به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید مهدی پورحسینی در اجتماع حامیان حجت‌الاسلام حسن روحانی در شهرستان اهر، اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها، مطبوعات و رسانه ملی خواسته و یا ناخواسته عملکرد دولت یازدهم را انعکاس نمی‌دهند به همین دلیل این وظیفه خطیر بر دوش ما می‌افتد تا اقداماتی که انجام‌شده را به گوش مردم برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ۴ سال قبل زمانی که روحانی از سوی مردم به ریاست جمهوری انتخاب شد وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور مطلوب نبود و اگر تحولی در دولت صورت نمی‌گرفت شاید اکنون وضعیت کشور نسبت به چهار سال گذشته وخیم‌تر می‌شد، افزود: در زمان آغاز به کار دولت یازدهم شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای ایران را از ورود و خروج ارز، فروش نفت، تحریم‌های مبادلاتی و غیره محروم کرده بود و با منع از فروش نفت درآمد دولت کاهش‌یافته بود این در حالی است که اگر فروش نفت امکان‌پذیر نمی‌شد در تأمین درآمد با مشکل مواجه بودیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذربایجان شرقی ادامه داد: دولت دهم برای اینکه بتواند تحریم‌ها را دور بزند نفت کشور را به یک نفر جهت فروش در خارج کشور واگذار کرد که با فروش نفت میلیاردها دلار به‌حساب شخصی این فرد واریز و بعضاً از پول فروش نفت نیز چیزی به کشور تزریق نشد و متأسفانه حیف و میل شد.

پورحسینی اضافه کرد: زمانی نماینده ایران را در سازمان ملل متحد به‌حساب نمی‌آوردند و ایران را یک کشور جنگ‌طلب و مستحق تحریم‌ها و فشارهای سیاسی می‌دانستند به‌طوری‌که در دنیا نگاه‌ها به ایران بسیار بد بود که در این شرایط رئیس‌جمهور سکان کشور را تحویل گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی بابیان اینکه برجام علاوه بر اینکه نگرش‌ها را به کشورمان تغییر داد بلکه دنیا قانع کرد تا با ایران مبادله و روابط را از سر گیرند، گفت: برجام تنها افتخار دولت نیست بلکه افتخار نظام است و اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مذاکرات هسته‌ای نبود قطعاً دولت نمی‌توانست با پشتوانه‌ای قوی در مذاکرات ایران و ۱+۵ حضور یابد.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات اردیبهشت‌ماه امسال و یا در انتخابات‌های آینده به کسانی رأی دهند که کشور را از مسیر هولناک تهدیدهای دشمنان به دورنگه دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تورم تقریباً در دولت یازدهم ثابت مانده است، بیان داشت: زمانی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت تورم در کشور ۴۴ درصد بوده و قدرت خرید مردم بسیار کمتر از سال‌های گذشته بود.

پورحسینی در ادامه با اشاره به این‌که دولتمردان به‌خوبی آگاه‌اند که مردم از رکود حاکم رنج می‌برند و برای خروج از رکود برنامه‌ریزی می‌کنند، تصریح کرد: در صورتی که ملت ایران بار دیگر با اعتماد و رأی مجدد به روحانی، دولت دوازدهم تیم اقتصادی قوی و تخصصی به‌کارگیری می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی اضافه کرد: متأسفانه برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با افزایش یارانه نقدی دهک‌های کم‌درآمد جامعه روش تبلیغاتی غلطی را در پیش‌گرفته‌اند، گفت: برای اینکه همه اقشار کم‌درآمد از خدمات بهتر و شایسته‌ای برخوردار باشند تفکر درستی است و باید به این تصمیمات احترام گذاشت ولی بایستی به نکته توجه کرد که چگونه می‌توان این برنامه را عملی کرد؟

وی با ذکر اینکه درآمد کشور از فروش نفت و مالیات در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود و مجلس شورای اسلامی از این درآمد با تصویب بودجه منابع درآمدی را به دیگر بخش‌ها نیز اختصاص داده است، بیان کرد: دولت برای پرداخت یارانه اضافی به‌تنهایی نمی‌تواند و می‌بایست مجلس تصویب کند و از طرفی برای پرداخت یارانه ۲۵۰ هزارتومانی یا باید درآمد جدیدی را ایجاد کنیم و یا از بودجه سایر بخش‌ها به یارانه اختصاص دهیم و این امر شدنی نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذربایجان شرقی بابیان این‌که در سال ۹۲ بودجه پروژه‌های عمرانی کشور تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و اکنون در دولت یازدهم نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر هزینه‌های اضافی همچون افزایش یارانه‌ها و غیره به کشور تحمیل شود نباید انتظار داشته باشیم که در کنار این هزینه‌ها، پروژه‌های عمرانی و یا خدماتی اجرا شود.

پورحسینی با تأکید بر اینکه دولت روحانی تصمیم دارد تا یارانه‌ای قرار است اضافه پرداخت کند را به تولیدکنندگان ارائه دهد، یادآور شد: با توجه به خرید یازده میلیون تن گندم از کشاورزان در سال گذشته، خوشبختانه توانستیم ۲ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشور خریداری کنیم به‌طوری‌که اگر یارانه به تولیدکنندگان پرداخت نمی‌شد مصرف‌کنندگان مجبور به هزینه اضافی می‌شدند و همچنین اگر به زیرترین مسائل توجه کنیم دولت یازدهم تصمیم گرفت تولیدکنندگان با همت و تلاش از یارانه اضافی برخوردار باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی خاطرنشان کرد: سود سهام عدالت تا پایان سال جاری به‌مرور پرداخت می‌شود و هیچ‌گاه دولت یازدهم برای جمع‌کردن رأی مردم از سهام عدالت سوءاستفاده نکرد و دکتر روحانی بر ایجاد اشتغال برای جوانان تأکید بسیاری دارند و برای تحقق این وعده و شعار سال بر فعال‌سازی بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال تأکیددارند.

انتهای پیام/