به گزارش اهرامروز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، بابک رضی منش درجلسه کمیته سیاستگذاری و نیازسنجی سلامت شهرستان ‘یکی از شاخصهای توسعه یافتگی را میزان مشارکت مردم در امر توسعه عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف سلامت ‘مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی یک ضرورت مهم است که باید جهت توفیق برنامه های تحول در حوزه بهداشت میزان این مشارکتها افزایش و هماهنگی و همکاری بین بخشی تقویت شود.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه و کار کارشناسی اولین گام موفق اجرای این طرح را احصاء دقیق نیازها و اولویت بندی آنها برشمرد و افزود در صورت موفقیت در تشخیص نیاز ها و طبقه بندی آنها می توان شاهد افزایش کارایی و اثربخشی برنامه ها در سیستم بهداشتی و درمانی شد.

معاون فرماندار خداآفرین گفت؛ برنامه نیاز سنجی سلامت به عنوان رکن اساسی برنامه خود مراقبتی، زیر بنای مشارکت مردم را در برنامه ریزی عملیاتی مشارکتی مهیا می سازد و می توان امیدوار بود که با اجرای این برنامه به پنج اصل، عدالت در سلامت، مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی، بکارگیری تکنولوژی مناسب و ادغام یا جامعیت خدمات دست یافت.

مهندس رضی منش بابیان اینکه برنامه نیاز سنجی یک برنامه ریزی پایین به بالا بوده و در این طرح براساس نیازهای واقعی منطقه برنامه ریزی انجام می شود بر مشارکت شورهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران تاکید نمود.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به ویژگی ها، اصول و معیارهای شهر سالم، رویکرد جهانی از پروژه شهر سالم ارتقای کلیه امور بهداشتی و ایجاد محیط زیست سالم بیان کرد و هدف اصلی و مهم شهر سالم را تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بر حرکت به سمت توسعه همه جانبه و توسعه پایدار با حفظ محیط زیست و سلامت انسانها تاکید نمود.