به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر مهدی زاده در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر برگزار شد، بابیان اینکه پرستاران این بیمارستان نه‌تنها از خود بلکه از خانواده و فرزندان نیز برای خدمات‌رسانی به بیماران ایثار کرده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه مشکلی که در کشور با آن روبرو هستیم معوقات کلیه پرسنل درمانی و خدماتی بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر است و این مهم نیز از عدم هماهنگی بین بیمه و دولت نشات می‌گیرد.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر ادامه داد: نه‌تنها بنده بلکه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا شخص وزیر بهداشت و درمان برای پرداخت معوقات پرستاران و پزشکان تلاش مضاعفی می‌کنند ولی این را هم دولت دارند که پرسنل دچار مشکل شود.

وی افزود: طبق قول‌هایی که داده‌شده قرار است به‌زودی بخشی از معوقات کادر درمانی بیمارستان‌ها پرداخت شود و این قول را حتی رئیس بیمه‌های شهرستان اهر نیز تائید کرده‌اند که امیدواریم به زودی مشکل مادی پرستاران و پزشکان نیز حل شود.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه مردم منطقه ارسباران و به‌ویژه شهرستان اهر استحقاق دریافت خدمات درمانی بیشتری دارند، یادآور شد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که باید فاصله طبقاتی حتی در حقوق نیز نباید وجود داشته باشد و البته فاصله حقوق پزشکان و پرستاران هم آزاردهنده است امیدواریم با تدابیر دولت تدبیر و امید این فاصله به حداقل برسد.

پروژه‌های عمرانی شبکه بهداشت و درمان اهر تسریع ‌گردد

علی نیرپور، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تجهیز دستگاه ” ام آر آی ” یکی از نیازهای اصلی و مطالبات مردم منطقه ارسباران است، اظهار کرد: نماینده مردم اهر و هریس، تجهیز دستگاه ” ام آر آی ” در بیمارستان باقرالعلوم را به جد پیگیری می‌کنند و در عین حال مسئولان استانی نیز برای تحقق این مطالبه به‌حق مردم نه‌تنها کوتاهی نکرده‌اند بلکه تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

وی بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر تأکید کرد، افزود: عقب‌افتادگی مطالبات و معوقات پرسنل کادر اکنون به چالشی بزرگ تبدیل‌شده است با این‌که حق با همکاران است ولی ما نیز در این بابت شرمنده پرسنل زحمت کش هستیم.