مرتضی آبدار در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز در مورد مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری اظهار کرد: قرار بود مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و موزه ادب و عرفان این مجموعه که در زلزله سال ۹۱ آسیب‌دیده بود سال قبل آغاز شود که متأسفانه محقق نشد ولی امسال با تلاش همکاران این امر را تسریع کرده‌ایم تا بتوانیم آن را برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری پس از تصویب در شورای فنی استان توسط کارشناسان خبره آغاز شد گفت: دستور مرمت نقاط آسیب‌دیده از زلزله در بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و سبک‌سازی گنبد مجموعه صادرشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه ۷۰ درصد از مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری انجام‌شده است عنوان داشت: هدف ما آماده کردن بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری برای گردشگران در رویداد تبریز ۲۰۱۸ است آجرهای مناره فیروزه‌ای این مجموعه نیز آماده و نصب‌شده تا در کنار مرمت اثر این کار نیز انجام گیرد.

آبدار اضافه کرد: مرمت ساختمان‌های قدیمی و تاریخی مانند ساختمان‌های جدید نیست و باید در مراحل مختلف مورد آزمایش قرار گیرد تلاش خواهیم کرد تا مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تا پایان سال ۹۶ به پایان برسد.

وی در مورد آثار تاریخی موجود در بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری نیز گفت: طبق نظر کارشناسان و به دلیل حفاظت از آثار تاریخی موجود در بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری این آثار در انبار امن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نگهداری می‌شود تا پس از اتمام کار مرمت به این مکان بازگردانده شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هزینه مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری را ۲ میلیارد ریال ذکر کرد و عنوان داشت: طبق هماهنگی با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرماندار شهرستان اهر، توسعه پارک جنگلی فندقلو به شهرداری اهر واگذار می‌شود تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانیم از این ظرفیت گردشگری شهرستان اهر و استان در جهت جذب گردشگر استفاده نمائیم.

انتهای پیام/