به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدحسین صومی در آیین افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر اظهار داشت: شهرستان اهر با قدمت و تاریخ کهن مرکزیت منطقه ارسباران را دارد و ما شهرستان‌های هم‌جوار را در قالب بلوک یا قطب جدید اهر می‌بینیم، به همین منظور تامین نیروی انسانی، تجهیزات درمانی و پزشکی جزو اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه در حوزه بهداشت، خانه بهداشتی نداریم که در شهرستان اهر نساخته باشیم، افزود: در حال حاضر چندین مرکز بهداشتی و درمانی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد مراحل تکمیلی را طی می‌کند تا چرخه خدمات بهداشتی و درمانی را تکمیل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افتتاح کلینیک تخصصی و مرکز غربالگری سرطان منطقه ارسباران در شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و گفت: ساختمان ستاد و شبکه بهداشت و درمان اهر به لحاظ این‌که در محل موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری قرار داشت با احداث ساختمان جدید به محل جدید منتقل کرده‌ایم به طوری که ما علاقه‌مندیم در مراحل ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری نقشی داشته باشیم.

صومی در ادامه به بخش‌های توسعه یافته بیمارستان باقرالعلوم اهر اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید بخش‌های سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، ان‌آی‌سیو و اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر توسعه پیدا کرد و بخش زایمان و دیالیز نیز توسعه می‌یابد.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز جامع روانشناسی و روان‌درمانی شهرستان اهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در مجموع وضعیت تجهیزاتی بیمارستان باقرالعلوم اهر مطلوب است ولی در بخش‌هایی همچون تصویربرداری و MRI نیز مشکلاتی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان اینکه در تامین دستگاه MRI شهرستان اهر مسیر را اشتباه رفته بودیم و قصد داشتیم از توان دیگران استفاده کنیم که این امر میسر نشد ولی جبران می‌کنیم، ابراز داشت: انتظار مردم و مسئولان شهرستان اهر از مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تامین و تجهیز دستگاه MRI در شهرستان اهر به حق است امیدوارم بتوانیم این مطالبه را تحقق بخشیم.

صومی با اشاره به بازدید معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان هریس گفت: به حول قوه الهی بیمارستان شهرستان هریس مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تنها نواقصاتی در حوزه تجهیزات دارد که معاون وزیر بهداشت و درمان قول تامین آنها را دادند.

انتهای پیام/