به گزارش خبرنگار اهرامروز، سردار علی محمدی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان هریس اظهار داشت: وقتی می‌گوییم امنیت پایدار جمهوری اسلامی در خاورمیانه و حتی دنیا بی‌نظیر و غیرقابل خدشه است برخی این موضوع را تحمل نمی‌کنند در حالی که ما کشوری نیستیم که پول بدهیم و آنها ما را گاو شیرده خطاب کنند بلکه با اقتدار و صلابت با تبعیت از فرماندهی امام خامنه‌ای اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به امنیت وارد شود.

وی افزود: تعریف و تمجیدهای مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری از عملکرد نیروی انتظامی برای خودمان قابل قبول نیست بلکه سعی می‌کنیم بیش از این‌ها به ماموریت‌ها و وظایف‌مان که محول شده به نحو احسن عمل کنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه شهرستان هریس جزو شهرستان‌های امن آذربایجان شرقی است، گفت: البته امن بودن صرفاً برای یک شهرستان نیست بلکه استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های امن بوده و به تبع آن امنیت نیز در شهرستان‌ها برقرار است.

محمدی اضافه کرد: موضوعی که در باره مواد مخدر مطرح شد باید به آن از چند زاویه نگاه کرد یکی اینکه مصرف مواد مخدر در شهرستان و دیگری ترانزیت مواد مخدر به نقاط دیگر است، یکی از مناطق آلوده به مواد مخدر که برخی‌ها از آنجا مواد ترانزیت از طریق هریس یا اهر می‌کنند مجبور هستند تا از این مسیر تردد کنند ولی نیروی انتظامی هریس با کار اطلاعاتی و اشرافیت اطلاعاتی مسیر سهل ترانزیت مواد مخدر را مسدود کرده است.

وی، عملکرد نیروی انتظامی شهرستان هریس را در مبارزه با مواد مخدر، کنترل سرقت، کنترل تصادفات جاده‌ای درون‌شهری و برون‌شهری قابل قبول دانست و گفت: جاده اهر-تبریز که بخشی اعظمی از آن در محدوده سیاسی شهرستان هریس واقع شده یکی از جاده‌های پرخطر استان محسوب می‌شد و همیشه شاهد تلفات جانی در حوادث رانندگی در جاده اهر-تبریز بودیم که بخشی از حوادث رانندگی با ارتقاء جاده به بزرگراه حل شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی بیان داشت: انتخاب فرمانده شایسته و مدیر برای پلیس راه اهر-تبریز نیز در کنترل تصادفات جاده‌ای بی‌تاثیر نبود آقای ارشدزاده به این دلیل که در حوزه پلیس راه جزیره اسلامی کارنامه درخشانی داشت و از آن روزی که به پلیس راه اهر-تبریز منتقل شده‌اند عملکرد قابل قبولی با همراهی فرماندهان انتظامی اهر و هریس داشته‌اند از این‌رو تاکید می‌کنیم پلیس برای عمل به وظایف ذاتی نباید شب و روز بشناسد و از مردم مشارکت بگیرد.

محمدی با ذکر اینکه عملکرد نیروی انتظامی شهرستان هریس در سال‌جاری نسبت به سایر شهرستان‌ها در زمینه مهار جرایم قابل کتمان نیست گفت: شاید مهار جرایم در سایر شهرستان‌ها آن‌طور که باید و شاید اتفاق نمی‌افتد و اگر هم بیفتد زحمت زیادی می‌برد ولی در شهرستان هریس این مهم اتفاق افتاده است و این امر محقق نمی‌شد مگر با همراهی و تعامل بین سایر مسئولان شهرستانی، این در حالی است که تعامل و همراهی مسئولان هریس قوت قلبی برای نیروی انتظامی است.

وی در ادامه تغییر و تحول را برای هر دستگاه و سازمانی ضروری دانست و گفت: تغییر و تحول برای هر دستگاه و سازمانی ضروری است چراکه با انتصاب مدیران جدید امکان بهره‌گیری از ایده‌ها و مدیریت خلاقانه نو فراهم می‌شود از این‌رو سرهنگ داداشی به لحاظ عملکرد موفق‌اش به فرماندهی انتظامی شهرستان اسکو منصوب شده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی افزود: سرهنگ ایرج توکلی که به فرماندهی انتظامی شهرستان هریس منصوب شده‌اند از این جهت بود که چندین سال عهده‌دار جانشینی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر را داشتند و به مسائل حوزه آشنا بودند و حوزه اهر و هریس در بیشتر بخش‌ها اشتراکاتی دارند از این‌رو سرهنگ توکلی به لحاظ تجربه‌شان گزینه مناسبی برای فرماندهی انتظامی هریس بودند.

محمدی با تاکید بر اینکه حضور بی‌واسطه فرماندهان نیروی انتظامی در بین مردم می‌تواند انتقال دهنده مسائل و مشکلات جامعه به یک فرمانده اطلاعاتی و انتظامی باشد گفت: معتقدیم مردم ما خوب و بد را به خوبی از همدیگر تشخیص می‌دهند و می‌دانند که کمک به پلیس به منزله کمک به تداوم امنیت پایدار است و فرماندهان انتظامی بایستی در کنار این‌که امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد بلکه ارتباط خود را با دستگاه قضایی و سایر مسئولان را نیز حفظ کند.

وی تصریح کرد: طولانی بودن روند کشف جرایم، شیرینی و حلاوتی که مردم بایستی آن را بچشند از بین می‌رود و اگر می‌خواهیم موفق و در دید مردم کارنامه درخشانی داشته باشیم نباید اجازه دهیم فاصله بین وقوع جرایم و کشف جرایم طولانی شود چراکه هر قدر این فاصله کوتاه شود مردم آن منطقه بیشتر احساس امنیت می‌کنند و در عین حال همت خود را برای پیشگیری از جرایم به کار بگیریم.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: امنیت زیرساخت توسعه و ترقی هر کشوری است و ما به عنوان سربازان نظام اسلامی بر عزم خود می‌افزاییم تا با تلاش جهادی جهت تامین امنیت سهم خود را در قبال تحقق رونق تولید ادا کنیم در حالی که وظیفه نیروی انتظامی در قبال شعار سال ۹۸ سنگین است.

پرسنل نیروی انتظامی شهرستان هریس که در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم رتبه نخست را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی کسب کرده بودند در این مراسم تجلیل شدند.