آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: با عنایت و لطف پروردگار متعال سی و هشت سال است که برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشورمان حاصل‌شده و روزگاری در کشور استبداد حاکم بود و آن زمان آمریکایی‌ها و غربی‌ها هر خواسته‌ای که داشتند توسط نوکرانشان در کشور اجرا می‌شد اما الحمدالله اکنون نظام مردمی و اسلامی در کشور حاکم است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران آزاد هستند و می‌توانند در انتخابات به‌طور آزادانه هر کسی را بخواهند انتخاب کنند، افزود: نظام جمهوری اسلامی که بالاترین نعمت‌هاست امیدواریم پروردگار متعال از ما دریغ نکند به‌طوری این نظام اسلامی برای ملت آزادی، استقلال، عزت، برکات و معنویات به بار آورده است.

امام جمعه اهر اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم‌زمان با انتخابات شوراها در کشور انجام پذیرفت و مردم کشورمان با حضور حداکثری حماسه آفریدند و با وجود رقابت سلایق مختلف ولی خلاصه با رأی مردم رئیس‌جمهور منتخب انتخاب شد و در حال حاضر به‌روزهای تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم نزدیک می‌شویم.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه مردم بعد از انتخاب رئیس‌جمهوری از سوی مقام معظم رهبری تفویض اختیار می‌شود، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم رئیس‌جمهور منتخب را تنفیذ می‌کنند مشروعیت می‌یابد و رأی و انتخاب مردم یک‌طرف قضیه بوده و تفویض اختیارات از سوی مقام معظم رهبری طرف دیگر آن و غیر از آن مشروعیت نمی‌یابد.

وی ادامه داد: دولتی که سر کار می‌آید و در پایان دولت بایستی نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و باید بداند که در چه زمینه‌هایی توانسته نظر مردم را جلب کند و اگر مردم و رهبری از عملکردها راضی بودند در واقع نقطه قوت برای دولت است باید به این روش ادامه دهد و از این هم بیشتر با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد و یا اگر نقاط ضعفی هم وجود داشته باید در دولت جدید برطرف شود.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم در صدر مشکلات کشور قرار دارد، بیان داشت: مقام معظم رهبری چندین بار در فرمایشاتشان از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ناراضی هستند و از برخی اقدامات انجام‌شده تشکر کرده‌اند، منتهی اقداماتی که مورد نظر رهبری معظم است، تحقق‌نیافته است، برای اینکه بتوان در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات رهبری جامع عمل پوشاند بایستی در کابینه دولت دوازدهم از افرادی که در کار خود جدی هستند استفاده شود.

حاجی‌زاده تأکید کرد: وزرای دولت دوازدهم می‌بایست از نظر سن جوان باتجربه، متعهد، اهل کار و ایمان بوده باشند و وزرایی که سن بالایی دارند شاید تجربه خوبی داشته باشند ولی حوصله دوندگی و کار و تلاش نداشته باشند و در این خصوص استفاده از جوانان کاری در کابینه دوازدهم می‌تواند در رفع مشکلات مردم تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مسن هستند و اکنون زمان استراحت آن‌هاست، ابراز داشت: سپردن کار وزارتی برای این افراد مسئولیت سنگینی است و نمی‌توانند در این سمت به‌خوبی انجام‌وظیفه کنند. طبیعتاً افراد مسنی که به‌عنوان وزیر انتخاب می‌شوند، وظایف خود را به دیگران محول خواهند کرد، پس جوان‌گرایی از نظر خدمت گذاری برای مردم در کابینه دولت دوازدهم ضروری است.

امام جمعه اهر تأکید کرد: ضمن اینکه دولت دوازدهم وزارتخانه‌ها را به افراد متخصص محول می‌کند بلکه این وزرا می‌بایست دارای ایمان و اعتقاد قوی بوده باشند و کسانی که خود را به پروردگار متعال و خدمت گذاری برای مردم وقف کرده‌اند با این تفکرات به وزارتخانه‌ها منصوب کنند و اگر کسی در جمهوری اسلامی به فکر خود باشد نمی‌تواند در کشور به‌دردبخور باشد.

آیت‌الله حاجی‌زاده ایمان، تعهد، ولایتمداری، پاک دستی، دوندگی و روحیه انقلابی و جهادی را خصوصیات وزرای مطلوب و ایده آل نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد، گفت: اگر وزرایی با این خصوصیات انتخاب شود و بتواند گره از مشکلات مردم و کشور بگشاید قطعاً رئیس دولت نیز به عملکرد موفق این وزرا افتخار خواهد کرد و در واقع مطالبات مردم جزء با کابینه جهادی ممکن نخواهد بود، زمانی مطالبات فرهنگی، معیشتی، اقتصادی و حتی سیاسی تحقق بخشیده می‌شود که وزرای کابینه جهادی و متدین بوده باشند.

وی بابیان اینکه مشکلات مردم و کشور در عرض یکی دو سال حل نمی‌شود، یادآور شد: مردم اگر ببینند که روند کار روبه‌پیشرفت بوده و مشکلات کنترل می‌شود و جوانان به آینده امیدوار می‌شوند، در همین مسئله بیکاری جوانان گاهی ناامید می‌شوند. از طرفی جوانی که از سطح علمی بالایی برخوردار است و به دلیل عدم اشتغال نمی‌تواند ازدواج‌کرده و تشکیل خانواده دهد قطعاً به‌نظام، انقلاب و مسئولین بد بین خواهد شد. باید به این مسئله توجه نماییم که چگونه می‌توان رضایت خانواده‌ای را که سه جوان بیکار دارد، جلب کرد.

امام جمعه اهر بر لزوم توجه رئیس‌جمهور منتخب ملت بر تشکیل کابینه جهادی و انقلابی تأکید کرد و افزود: قرار نیست که رئیس‌جمهور تنها رئیس‌جمهور افرادی باشد به آن رأی داده‌اند بلکه رئیس‌جمهور متعلق به‌تمامی ملت ایران است و در انتخابات سلایق مختلفی وجود دارد و هر کسی به فرد موردنظر خود رأی می‌دهند و کسی هم که انتخاب‌شده رئیس‌جمهور همگان است، همه در این راستا مکلف به یاری دولت هستند درعین‌حال که حتی اگر رأی نداده باشند.

آیت‌الله حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه کسی که از دولت انتقاد می‌کند مغرضانه نیست و شاید برخی انتقادات مغرضانه باشد ولی درهرحال باید دولت انتقادپذیر باشد، بیان کرد: کسانی که دلسوز انقلاب و نظام هستند و از دولت انتقاد می‌کنند حتماً باید دولت نیز به این انتقادات توجه کند و با کارشناسی اگر این انتقادات به‌دردبخور باشد از آن استفاده کنند و کشور آن‌طور که جناح سیاسی می‌خواهد نمی‌توان کشور را اداره کرد درحالی‌که در کشور سلایق و عقاید مختلفی وجود دارد و نظر همه محترم است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسائل معنوی، عزت کشور و مردم، کفرستیزی در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد. باید متوجه باشیم که از غرب منفعتی به جمهوری اسلامی نمی‌رسد و باید به فکر کشور خودمان بوده و به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بها دهیم و واردات بی‌رویه اجناس خارجی را که باعث تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار شدن جوانان می‌شود و درواقع ظلم به مردم و جامعه است، کنترل نموده و از واردات بی‌رویه جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/