به گزارش اهرامروز، احمد محرم‌زاده در تشریح مطالبات مردم شهرستان اهر از رئیس‌جمهور و سفر هیأت دولت به آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه، احداث سد کجری (کج‌رود)، جوان‌شیخ و ایثار با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی را از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنیم، اظهار داشت: پوشش کانال ۲۴ کیلومتری انتقال آب از سد ستارخان، احداث ۲۹ مورد استخر و سدهای معیشتی برای تأمین آب مورد نیاز روستائیان، بهسازی کانال‌ها و قنات‌ها به‌طول ۱۲۰ کیلومتر، احداث جاده بین‌مزارع، ارائه تسهیلات برای خرید دستگاه‌های ضد تگرگ جهت کاهش خسارت به باغات و اراضی کشاورزی از جمله انتظاراتی است که از رئیس‌جمهور در سفر به استان داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، احداث استادیوم ۵۰۰۰ نفری اهر از جمله مهم‌ترین انتظارات ورزشکان و فوتبال‌دوستان این شهرستان عنوان کرد و افزود: احداث سالن ورزش‌های رزمی، احداث سالن ورزشی برای ۷ دهستان اهر که فاقد هرگونه زیرساخت‌های ورزشی هستند. که ایجاد اماکن ورزشی در مناطق روستایی باید برپایه عدالت باشد را از رئیس‌جمهور مطالبه می‌کنیم.

وی بابیان این‌که اختصاص اعتبار جهت پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن جوانان اهری از دیگر مطالبات ماست، یادآور شد: در حوزه راه و شهرسازی، ادامه پروژه بزرگراه اهر-تبریز در قالب آزادراه تبریز-اهر-باکو، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کمربندی‌های شرقی و غربی و تسریع در روند احداث بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را درخواست خواهیم کرد.

محرم‌زاده؛ تأمین تجهیزات درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر، تجهیز بیمارستان قدیم و ارائه خدمات درمانی و احداث بیمارستان تأمین اجتماعی را از جمله انتظارات مردم اهر در حوزه بهداشت و درمان از رئیس‌جمهور ذکر کرد و گفت: دانشکده پرستاری و مامایی اهر که سال گذشته افتتاح شد انتظار داریم تا در دفترچه کنکور سراسری گنجانده شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف در زیرساخت‌های ارتباطات از جمله اینترنت و پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان اهر تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطات من‌جمله آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه در روستاها و عدم پوشش اینترنت در برخی مناطق از دیگر انتظارات مردم اهر است.

وی با ذکر این‌که ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و ورنی اهر از مطالبات دوستاران حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان از رئیس‌جمهور است، اظهار کرد: همچنین راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران و اختصاص ردیف بودجه ثابت را فعالان حوزه فرهنگ و هنر اهر از ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان‌شرقی مطالبه می‌کنند.

محرم‌زاده با تأکید بر این‌که ارتقای دهستان ورگهان به بخش و تأسیس پاسگاه انتظامی در ورگهان از مطالبات اهالی روستاهای دهستان ورگهان از آیت‌الله رئیسی است، گفت: توسعه شهرک صنعتی و احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم اهر از رئیس‌جمهور در سفر استانی به آذربایجان‌شرقی است.

خبر از: پرویز گلی زاده