به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید رضا تاج الدینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولین به این منابع خدادادی و احیاء سنت حسنه درختکاری، از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند ماه برگزار می شود.

وی از تشکیل ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان خبر داد و افزود: شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری” منابع طبیعی با مردم برای مردم است که این نام به صورت کشوری انتخاب شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند افزود: در همین راستا برنامه روز درختکاری  توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با هماهنگی فرمانداری و سپاه ناحیه و شهرداری هوراند با حضور مدعوین در مزار شهدای شهر انجام شد که هماهنگی لازم با مسئولین شهرستان انجام پذیرفته و در بحث نگهداری این نهال ها همکاری خواهند داشت.

تاج الدینی هماهنگی لازم با اداره آموزش وپرورش جهت نواختن زنگ سبز، ایراد سخنرانی و درختکاری در مدارس با موضوع منابع طبیعی انجام پذیرفته، همچنین رایزنی های لازم با ارگانها و نهاد های ذیربط شهرستان، NGO های غیر دولتی، دانشگاه آزاد  برای حضور موثر در این هفته صورت گرفت.

وی بیان اینکه  با شروع هفته منابع طبیعی اجرای طرح های منابع طبیعی نیز در روستاها آغاز شد اظهار داشت اجرای طرح های منابع طبیعی  نگاه مردم محور داشته و سعی شد در اجرای این طرح ها از مشارکت چشمگیر اهالی روستاها بهره برد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های همچون کاشت نهال سماق و گل محمدی و … ، یونجه کاری،  توزیع تنور گازی، نصب آبگرمکن بخشی از طرح های در دست اقدام است اضافه کرد: مطالعه حوزه های آبخیز روستای کویر و شهر هوراند نیز به زودی آغاز می شود انشاالله ‌پس از اتمام مطالعه این دو حوزه  عملیات آبخیزداری در سطح وسیعی در شهرستان هوراند قابل اجرا خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند در پایان ابراز داشت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای استفاده از توان و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ‌سازی است و همراهی و همکاری دستگاه‌ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم در حفظ منابع طبیعی میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات ما در این زمینه باشد.