به گزارش اهرامروز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، مهندس بابک رضی منش در نهمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با مثبت ارزیابی نمودن نتایج جلسات قبل این کارگروه از جذب کامل ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال‌زایی بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه ٩۶ نهادهای حمایتی این شهرستان خبر داد و افزود: دولت با پیش‌بینی اعتبارات کلان و ارائه تسهیلات کم‌بهره در صدد بسترسازی و حل معضل اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است.

وی مسئله اشتغال را به‌عنوان چالش اصلی کشور نامبرد و افزود: عقلانیت و تدبیر، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌ها، تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تغییر نگرش به موضوع اشتغال از جمله راهکارهای اساسی در حل این مسئله است.

رضی منش در ادامه بابیان اینکه ۷۰درصد اشتغال دنیا در حوزه خدمات اتفاق می‌افتد ‘ گردشگری را مهم‌ترین و اصلی‌ترین ظرفیت شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم عنوان کرد و بر ارتقای فرهنگ عمومی در جذب و استقبال از گردشگر و بهبود زیرساخت گردشگری و تلاش برای تشویق و ترغیب  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه تأکید نمود.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال “حمایت از کالای ایرانی “از سوی مقام معظم رهبری”گفت “این نام‌گذاری هوشمندانه ‘در راستای اقتصاد مقاومتی و خطاب به آحاد مردم و مسئولان است بنابر این‌همه ما باید با جدیت در جهت تحقق این امر تلاش نماییم چراکه با پیگیری این موضوع بسیاری از مشکلات اقتصادی ‘معیشتی، اشتغال و سرمایه‌گذاری حل می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین با اشاره به ظرفیت عظیم گردشگری شهرستان خداآفرین و اینکه حوزه گردشگری باید در شهرستان به‌ویژه محدوده خمارلو حد فاصل بین سد خداآفرین و سد تنظیمی قیز قلعه سی با برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد خواستار بررسی و ارائه طرح‌های گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران و حمایت همه‌جانبه شهرداری خمارلو از این طرح‌ها شد.

رضی منش در ادامه تقویت داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان از جمله گردشگری و کشاورزی را به‌عنوان راهکار توسعه’ ضروری دانست که با یک فرآیند تدریجی و با ممارست و پیگیری امورات نتایج مثبت از آن حاصل می‌شود.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با اعلام خبر واگذاری زمین‌های دولتی رایگان به طرح‌های اشتغال‌زایی و نیز صدور پروانه ساخت رایگان برای طرح‌های گردشگری توسط شهرداری‌ها از اعلام آمادگی بنیاد مسکن در ارتباط با تغییر کاربری اراضی متقاضیان سرمایه‌گذاری روستایی خبر داد و افزود: بنیاد مسکن درخواست‌های تغییر کاربری اراضی متقاضیان سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی را به‌منظور تسهیل فرآیند اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در این مناطق ‘خارج از نوبت بررسی و تسریع خواهد کرد.

رضی منش همچنین با تأکید بر برنامه‌ریزی در خصوص ارائه طرح‌های تولیدی ‘خدماتی ‘گردشگری و کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های تعاونی در اجرای طرح‌ها ‘خواستار هماهنگی و جذب سرمایه‌گذار برای طرح اقامتگاه بوم گردی و عشایری شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان تیرماه سال جاری باید تمام اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری جذب و در اختیار سرمایه‌گذاران باشد ‘گفت: علاوه بر امکان استفاده از ۹۰میلیارد تومان اعتبارات شناور استانی مبلغ ٧٣ میلیارد  ریال سهم خداآفرین از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری است که تاکنون نزدیک به ٢۰ میلیارد ریال این اعتبارات در قالب طرح‌های مختلف در کارگروه استان تصویب‌شده است.

گفتنی است طرح هتل و رستوران ‘سردخانه میوه،  پرورش شتر، اقامتگاه  عشایری و بوم گردی عاشقلو، طرح بسته‌بندی و فرآوری عسل، طرح تولید فرآورده‌های لبنی ‘مرغداری ۲۰هزار قطعه‌ای و پرورش گوسفند یک‌صد رأسی، واحد تولیدی پرورش ماهی از جمله طرح‌های مصوب در این جلسه بود.

انتهای پیام/