حسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود در شهرستان ورزقان با همکاری تمامی مسئولین و دستگاه‌ها تا برای توسعه و پیشرفت به‌کارگیری می‌شود، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک این شهرستان احداث بزرگراه ورزقان – خواجه است که در ۴ قطعه پیمانکاران این بزرگراه را احداث می‌کنند.

وی بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط و شرکت مس آذربایجان برای تسریع در روند احداث بزرگراه ورزقان – خواجه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، افزود: با وجود شرایز آب و هوایی منطقه عملیات اجرایی بزرگراه متوقف نشده و  جابجایی تأسیسات آب، برق، گاز، مخابرات، خاک‌برداری و تملک اراضی از مسیر  بزرگراه صورت می‌گیرد  و طبق برنامه‌ریزی‌ها بزرگراه ورزقان – خواجه سال ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه ورزقان – خواجه ضمن اینکه امنیت جانی و مالی مسافران تضمین می‌شود، زمینه‌ای برای رونق عمرانی و اقتصادی نیز خواهد شد، ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به لحاظ این‌که مشکلی در جاده‌ها به وجود نمی‌آید برای سرمایه‌گذاری در ورزقان علاقه‌مند می‌شوند.

یحیوی بابیان اینکه تکمیل و تجهیز بیمارستان علامه جعفری ورزقان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و از خواسته‌های مردم این شهرستان است، اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده بیمارستان شهرستان ورزقان ۹۰ درصد تجهیز شده است.

وی با ذکر اینکه بخش عمده بیمارستان شهرستان ورزقان تکمیل شده و بخش باقی‌مانده نیز به‌زودی تکمیل می‌شود، گفت: از اتاق عمل تا بخش‌های بستری بیماران بیمارستان شهرستان ورزقان با حضور کادر پزشکی و پرستاری خدمات درمانی به مردم ورزقان ارائه می‌دهند.

فرماندار شهرستان ورزقان با تأکید بر این‌که توسعه صنایع پایین‌دستی مس سونگون در رفع معضل بیکاری جوانان و رونق اقتصادی منطقه و استان تأثیر زیادی به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده شهرستان ئر مجلس، نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد آذربایجان شرقی تولید سالانه ۱۰۰ هزارتن شمش مس در شهرستان ورزقان تصویب‌شده که اکنون در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارد تا با احداث کارخانه و تولید شمش طلا قدم‌هایی در ایجاد اشتغال برای جوانان برداشته شود.

یحیوی از احداث شهرک صنعتی تخصصی مس در شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: ما مجدانه پیگیری هستیم تا شهرک صنعتی تخصصی مس به‌منظور تولید فرآورده‌های پایین‌دستی مس جهت راه‌اندازی واحدهای مربوط به صنایع مس و در راستای سودآوری و تولید احداث شود تا بلکه بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا فرصت‌های شغلی متعددی برای جوانان بیکار ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان با مشارکت سرمایه‌گذاران چین و ایران احداث می‌شود، گفت: مشارکت سرمایه‌گذاری بین چین و ایران در احداث معدن طلای مزرعه شادی آغاز و اخیراً ماشین‌آلات کنسانتره این معدن وارد کشور شده که با نصب این ماشین‌آلات و تولید کنسانتره طلا علاوه بر تولید ثروت و رونق اقتصادی بلکه شغلی برای قشرهای بیکار جامعه ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان ورزقان اضافه کرد: معدن طلای اندریان بخش خاروانا با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران روسیه‌ای، گرجستانی و ایرانی در حال احداث است و تاکنون شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در این معدن طلا هستیم که در صورت بهره‌برداری از پروژه‌های معدن طلا گام‌های ارزشمندی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود.

انتهای پیام /