به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر مهدی احمدی منش رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه  مبارکه فجر، از کشف و ضبط بیش از ۲۴ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از اول سال تا دی ماه سال ۹۶ خبر داد.

وی افزود: از این مقدار فرآورده معدوم شده، ۱۶ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در کشتارگاه‌های طیور و یکهزار و ۷۵۰ کیلوگرم در کشتارگاه دام بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر با تأکید بر نظارت مستمر کارشناسان اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی این اداره بر مراکز تولید، توزیع و عرضه‌ی فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: ۶ هزار و ۶۴۸ کیلوگرم از فرآورده‌های ضبط شده مربوط به مراکز عرضه سطح شهر بوده که معدوم سازی موارد توقیفی با اخذ دستور قضایی دادستانی این شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام نزدیک به ۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی توسط کارشناسان واحد نظارت بهداشتی در ده ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۹۶ گفت: دو واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در این مدت پلمب شده است.

دکتر احمدی منش در پایان ضمن قدردانی از عوامل قضائی و انتظامی این شهرستان، از شهروندان خواست تا در هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود  از مراکز عرضه، ضمن دقت بر تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و کد رهگیری درج شده در فرآورده‌های خام دامی بسته بندی شده، در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی مراتب را با شماره تماس‌های ۱۵۱۲ و ۴۴۲۲۴۰۷۸ به اداره دامپزشکی شهرستان اهر اطلاع دهند.